見出し画像

【note創作大賞2024恋愛小説部門】君は僕のアンドロメダ❼You are my Andromeda★英語音楽★夏夢カノン★あるみ&Koro&Fantasista

日本語(Japanese)
 < 君は僕のアンドロメダ > 
英語&音楽(English&Music)
 < You are my Andromeda > 

【マガジン】夏夢カノン★君は僕のアンドロメダ あるみ&Koro&Fantasista


夏夢カノンの原作者、兎耳コロです🐰
This is Koro Usamimi, the original author of Summer Dream (Kanon) 🐰

今日は、家から幕張ビーチ花火フェスタ2024の花火が見えました🎇
Today, I could see the fireworks of Makuhari Beach Fireworks Festa 2024 from my house 🎇

夜空に咲く大輪の花火を見ながら、君と過ごした夏の夢が蘇ります。星空に君と描いたあの瞬間、まるでアンドロメダの星々が私たちを見守っているかのようでした。
As I watch the large fireworks bloom in the night sky, I recall the dream of the summer I spent with you. At that moment when I drew with you in the starry sky, it was as if the stars of Andromeda were watching over us.


【note創作大賞2024恋愛小説部門】君は僕のアンドロメダ❼You are my Andromeda★英語音楽★夏夢カノン★あるみ&Koro&Fantasista 夏夢カノン 星空に君と描いた夏の夢兎耳コロ @KoroVRM
夏夢カノン 
「星空に君と描いた夏の夢」
兎耳コロ @KoroVRM

君は僕のアンドロメダ
"You are my Andromeda"

いよいよ、第2章「天体観測」の幕開けです🎊
Finally, the second chapter, "Astronomical Observations," is about to begin 🎊

【note創作大賞2024恋愛小説部門】君は僕のアンドロメダ❼You are my Andromeda★英語音楽★夏夢カノン★あるみ&Koro&Fantasista 君は僕のアンドロメダ 未来へと君と共に夢拓く兎耳コロ @KoroVRM
君は僕のアンドロメダ 
「未来へと君と共に夢拓く」
兎耳コロ @KoroVRM

今回は、深い感情と切ない運命が交錯するシーンがあります。主人公たちが星空の下で過去を語り合い、失った友人の思い出に涙するシーンが描かれています。彼らの心の痛みや、互いに寄り添いながら生きる姿が、読者の心に深く響くことでしょう。ぜひ、この感動的な物語をお楽しみください。
This time, there are scenes of deep emotion and sad fate. The scene depicts the main characters discussing their past under the stars and weeping at the memory of their lost friends. The pain in their hearts and the way they live with each other will deeply touch the hearts of readers. We hope you enjoy this touching story.


NOVEL DAYS × cluster 課題文学賞 特別編
「NOVEL to WORLDコンテスト」

◆お知らせ◆◆Notices ◆

夏夢カノン」「君は僕のアンドロメダ」の関連作品を、
講談社クリエイターズラボとCluster(クラスター)が共催する
NOVEL DAYS × cluster 課題文学賞 特別編
「NOVEL to WORLDコンテスト」

に応募しようと考えております!
I am thinking of submitting a work related to "Summer Dream (Kanon)" and "You are My Andromeda" to the NOVEL DAYS x cluster Issue Literature Award Special Edition "NOVEL to WORLD Contest" co-sponsored by Kodansha Creators Lab and Cluster!

👆投稿サイト「NOVEL DAY」のKoroちゃんのリンク先🔗
Koro's link to the 👆 posting site "NOVEL DAY" 🔗

テーマは、【課題文学賞特別編】
#ありえないトンネル

The theme is [Special Issue Literature Award]
The Impossible Tunnel

こちらもでき次第UP致しますので、
お読みいただけると嬉しいです(^^♪
チャットノベル形式(会話風)に挑戦してみようと思います!
I will upload this one as soon as it is ready,
so I hope you will read it(^^♪
I'm going to try a chat-novel style (conversational style)!

夢見るトンネル

夢見るトンネル_NOVEL DAYS cluster 課題文学賞 特別編NOVEL to WORLDコンテスト_講談社 クリエイターズラボ NOVEL DAYS_兎耳コロ Koroちゃん
夢見るトンネル_NOVEL DAYS cluster 課題文学賞 特別編
NOVEL to WORLDコンテスト_講談社 クリエイターズラボ
NOVEL DAYS_兎耳コロ Koroちゃん

夢見るトンネル|完結 全1話|NOVEL DAYS (daysneo.com)


夏夢カノン★君は僕のアンドロメダ

Summer Dream Kanon
You are my Andromeda

【note創作大賞2024恋愛小説部門】君は僕のアンドロメダ❼You are my Andromeda★英語音楽★夏夢カノン★あるみ&Koro&Fantasista
【note創作大賞2024恋愛小説部門】
君は僕のアンドロメダ❼You are my Andromeda
★英語音楽★夏夢カノン★あるみ&Koro&Fantasista


それでは、「君は僕のアンドロメダ」⑦の
英訳を心を込めてお届けします🎵
Now, I wholeheartedly present the English translation of "You are my Andromeda" (7) 🎵

【note創作大賞2024恋愛小説部門】

君は僕のアンドロメダ⑦


You are my Andromeda❼

Chapter 2: "Astronomical Observations"
【第2章】『天体観測』

We talked about each other.
僕たちはお互いの話をした。

It was a long, long night.
長い長い夜だった。

Gazing at the stars.
星の輝きを見つめながら。

In the light of the moon.
月の光に照らされながら。

Wiping away your tears.
君の涙を拭いながら。

We talked about our past.
二人の過去の話をした。

As vividly as I could remember, we exchanged memories.
覚えている限り鮮明に僕たちは記憶を交換した。

So that I would not forget.
忘れないように。

So that she could continue to live in this world.
彼女がこれからもこの世界を生きられるように。

You entrusted me with your memories.
君は僕に記憶を託した。

Painful things, painful things.
辛いことも苦しいことも。

Without hiding anything.
何一つ包み隠さずに。

I also handed over my memories to you.
僕も記憶を君に渡した。

When I finished, you nodded slowly.
僕が話し終えると君はゆっくり頷いた。

"I see...I didn't know that had happened."
「…そっか、そんなことがあったんだね」

She smiled with a sad look on her face.
彼女は寂しそうな顔をして笑った。

I thought hard about what to say to you.
僕は君にかける言葉を必死に考えた。

"Aoka, you have done well, haven't you?"
「蒼夏、よく頑張って生きたね」

I hugged your soft body strongly.
君のやわらかい体を力強く抱きしめる。

You turned your head to the side and shook your head.
君は俯いたまま首を横に大きく振った。

"The ambulance that day and Rizu-chan's picture were all done by Sora-kun, weren't they?"
「あの日の救急車もりずちゃんの絵も全部宙くんだったんだね」

"We have been connected for a long time."
「ずっと昔から僕たちは繋がってたんだ」

"It's like...a constellation."「…星座みたいだね」

You stared at our sad fate with an indescribable face.
君はなんとも言えない顔で僕たちの悲しい運命を見つめていた。



We lost a friend.
僕たちは友人をひとり失った。

Rizu Shirakawa..., Ri-chan.
白河莉鈴…、りっちゃん。

I learned of the death when Yuu-san called me.
悠さんから電話が来て死亡したことを知った。

I ended the call and wailed.
電話を終えて号哭した。

I wondered where Yuu-san got my phone number.
悠さんがどこから僕の電話番号を知ったのか。

What had happened to Ri-chan since then?
りっちゃんの身にあれから何があったのか。

It didn't matter.
そんなことはどうでもよかった。

I was desperate not to be swallowed up by the big wave that repeatedly hit my heart.
繰り返し心に襲い掛かる大きな波に吞み込まれてしまわないように必死だった。



The next day, I attended his wake.
翌日、お通夜へ参列した。

In the silent room, I was the only one who did not shed a tear.
しんと静まり返った部屋の中、僕だけが涙を流さなかった。

I saw a picture of Ri-chan, who was more mature than I had ever known.
僕が知っているより大人になったりっちゃんの写真。

It seemed that I was the only one who knew that this face was not just a smile, but a face in pain.
この顔がただの笑顔じゃなくて苦しい時の顔だと知っている人間は僕以外にいないようだった。

Everyone was looking at her smile, which was covered with lies, as if they loved her and cried.
皆、その嘘が張り付いた笑顔を愛しそうに眺めて泣いていた。

I just couldn't cry.
僕はどうしても泣けなかった。

I wanted to cry, but no tears came out.
泣きたいのに涙が出てこなかった。


I heard the hiccup of a crushed voice in the distance.
遠くから押しつぶされた声のしゃっくりが聞こえた。

There was a girl with a face I knew well.
よく知った顔の女の子がいた。

It was definitely Aoka.
間違いなく蒼夏だった。

She was crying in a hushed voice.
声を押し殺して泣いていた。

I stood there, not understanding why Aoka was here.
なぜ蒼夏がここにいるのか理解できないまま僕は立ち尽くした。

It was impossible for me, who had lost a person heavier than my family, to think about anything else.
家族よりも重い存在を亡くした僕にそれ以上を考えることは不可能だった。



Aoka noticed me and her eyes widened.
蒼夏が僕に気づいて目を丸く見開いた。

Then she made a complicated face.
その後に複雑な顔をした。

You liked her, too, didn't you?
君もりっちゃんのこと、好きだったんだ

I turned my eyes away from the reality that I could not seem to understand and listened to Yuu-san's story next to me.
理解できそうにない現実からは目を逸らして隣の悠さんの話に耳を傾けた。


The cause of Ri-chan's death was suicide.
りっちゃんの死因は自殺だった。

She had drowned in the bathtub.
浴槽での溺死だった。

Just as I had expected.
予想通り。

I knew everything.
なにもかも分かっていた。

I knew that Ri-chan really hated pain.
りっちゃんが本当は痛いのが大嫌いなこと。

That if she went back to her parents, she would kill herself.
親の元に帰ったらいつかりっちゃんは自分を殺してしまうこと。

That she still hurt herself to keep her spirit alive.
それでも自分を傷つけて精神を保ち続けていること。

I loved her with or without the scars on her arms.
腕の傷があってもなくても好きだった。

I wanted to protect her.
守ってあげたかった。

I couldn't say I loved her from the bottom of my heart.
心の底から好きだと言えなかった。

No matter what I think, it's too late.
もう何を考えても遅い。

Nothing would get through to her.
何も伝わらない。

My heart throbbed with a sense of helpless inadequacy.
どうしようもない不甲斐なさがズキズキと胸を痛めた。

The heat in my body was not allowed to come out, and only anger, hatred, and sadness existed in the form of my body.
全身にこもった熱は外に出ることを許されず、ただ怒りと憎しみと悲しみだけが僕の体の形をして存在した。


Talking with Yuu-san for the first time in several years reminded me of the peacefulness and bittersweetness of those days.
悠さんと数年ぶりに話すとあの日々の平和ボケした気持ち悪さと甘みを含んだほろ苦さを思い出した。

And the beginning of my worst days.
僕の最悪な日々の幕開けも。


There was no sign that my feelings had calmed down.
気持ちが落ち着く兆しは見えなかった。


I let my heart's momentum take over and called out to Aoka.
心の勢いに任せて蒼夏に声をかけた。

Aoka accepted my invitation with two words.
蒼夏は僕の誘いを二つ返事で聞き入れた。

We decided to stay overnight at a nearby hotel.
僕たちは近くのホテルに一泊することにした。

I looked up at the sky while enjoying the cool breeze on the balcony.
ベランダの涼しい風にあたりながら空を見上げた。

The moon was beautiful.
月が綺麗だった。

A world without Ri-chan.
りっちゃんのいない世界。

I was living a leisurely life in such a world.
そんな世界でゆったりとした時間を生きる僕。

I hated myself.
僕は僕自身を憎んだ。


In the somber air, it was Aoka who opened her mouth first.
沈んだ空気の中、先に口を開いたのは蒼夏だった。

"Why did she die?"
「なんで死んじゃったんだろう」

"I don't know."
「…分からない」

I answered somehow.
なんとなくそう答えた。

We talked to fill our empty hearts.
僕たちは空っぽになった心を満たすために話をした。

We traced our memories of our childhood in our own words.
それぞれの言葉で小さいころの記憶をたどった。

Aoka spoke first and then I spoke.
先に蒼夏が話して次に僕が話した。

The encounter with Ri-chan.
りっちゃんとの出会い。

Days with Ri-chan
りっちゃんとの日々。

My parting with Ri-chan
りっちゃんとの別れ。

The path we took before we met.
それから僕たちが出会うまでに歩んだ道のり。

We walked along a winding road.
僕たちは曲がりくねった道を歩いてきた。

There may have been no path at all.
もはや道なんてなかったのかもしれない。

Still, I wanted to walk straight.
それでも僕はまっすぐに歩きたいと思った。

Because I met Aoka.
蒼夏と出会ったから。


It was the day when Aoka and I met for the first time.
僕と蒼夏が初めて出会った日。

On that day, my life as me started with a bang.
あの日、僕としての人生が音を立てて始まったのだ。

The rusty gears of destiny slowly began to turn.
錆びついていた運命の歯車がゆっくりと回り始めた。

#創作大賞2024
#恋愛小説部門
#君は僕のアンドロメダ
#夏夢カノン
You are my Andromeda
Arumi&Koro&Hakushi
7

#創作大賞感想

連載関連記事まとめ

Summary of articles related to serialization

【マガジン】夏夢カノン★君は僕のアンドロメダ



【小説原作:夏夢カノン】

【漫画原作:夏夢カノン】



【君は僕のアンドロメダ①あらすじ&序章】

君は僕のアンドロメダ❶英語&音楽ver.


【君は僕のアンドロメダ★特別編】


【君は僕のアンドロメダ②第1章】

君は僕のアンドロメダ❷英語&音楽ver.

【君は僕のアンドロメダ③】

君は僕のアンドロメダ❸英語&音楽ver.

【君は僕のアンドロメダ④】

君は僕のアンドロメダ❹英語&音楽ver.

【君は僕のアンドロメダ⑤】

君は僕のアンドロメダ❺英語&音楽ver.

君は僕のアンドロメダ🌠You are my Andromeda(音楽英語音声)総括編🎵原作:夏夢カノン💕 #メタバース小説 #VR小説 #VR演劇 #兎耳コロちゃん #Koroちゃん #コロ旅 #コロフォト #Clusterフォト #メタバース #SunoAI

【君は僕のアンドロメダ⑥】

君は僕のアンドロメダ❻英語&音楽ver.

【創作大賞感想】脱サラ料理家ふらおさんの毎日レシピをAvalabAIでイラストにしてみたKoroちゃん🐰💓🍴☕レシピ総まとめ🎨兎耳コロちゃんの料理の旅へ #創作大賞2024 #レシピ部門 #君は僕のアンドロメダ #夏夢カノン🌟コラボ記念

【君は僕のアンドロメダ⑦】

君は僕のアンドロメダ❼英語&音楽ver.



君は僕のアンドロメダ
日本語(Japanese)
前へ < ⑦ 第2章 > 次へ

You are my Andromeda
英語&音楽(English&Music)
Before < ❼ Chapter2 > Next

【マガジン】夏夢カノン★君は僕のアンドロメダ
あるみ&Koro&Fantasista

再度読む↓Read again↓


宜しければ、サポートお願い致します❤🐰🌈 これからも可愛いコロちゃんをお見せできればと思っております☺