見出し画像

本当に私の足?Is this really mine feet?

 こんにちは!今回は、部活を辞めた続きの話です。部活を辞めた先には何が待っているんでしょうか??
Hi👋 This story is about after I retired my club activity.  After I retired my club, what are there waiting for?

 私は高校1年生の夏に、陸上競技部を辞めました。その理由は、顧問の練習メニューに納得がいかなかったのと、他の部員と僕の陸上競技に対する熱量が違かったからです。
When I was in the first of year high school at summer, I retired my club. Because I'm not convinced for my club’s advisor menu and my motivation different from other members it.

そして、部活を辞めた僕は走るのも嫌いになりました。それは走っている理由が見つからなかったからです。「箱根駅伝」という目標に届かないと分かった僕は「じゃあ何で走っているんだろう」と思い始めました。目標に届かないなら走っている意味がないと考え、高校1年の8月に走るのを突然辞めました。大好きだった陸上を突然辞めたため、親にものすごく心配されました。
Then I retired my club and I dislike to run too. Because I didn’t have a reason to run.  I couldn’t reach my goal of Hakone ekiden and I thought “Why I running?”  I’m no meaning that if I can’t reach my goal and when I was suddenly in the first of high school on August, I retired my club. I used to love running, but suddenly I retired. So my family worried about me.

 陸上競技に一筋だった僕は、部活を辞めたことで何か大切なものを失ったような感じでした。部活を辞めた時期がちょうど夏休みということもあり、1日が本当に長かったです。夏休みの始めはかろうじて部活に行っていたため、疲れて1日があっという間でした笑笑
I’m single mindedly to track & field, so I felt what I lost. When I retired, I was just in the summer vacation. So, I felt really long a day. I barely went to my club activities and I was very tired, so I felt short a day haha


 部活がなく、疲れてもいない僕はただ時間が過ぎるのを待っていました。朝起きて、ゴロゴロしてお昼ご飯を食べて、またゴロゴロして。夕ご飯食べて、お風呂入って寝るというちょー退屈な日々を過ごしていました。そんなつまらない日々でも、毎日お風呂後のストレッチだけは欠かさず続けていました笑笑それは「もしかしたらまた走る気になるかもしれない」と低い可能性に欠けていたからです。しかし、その可能性は低いままで9月、10月、11月と月日が流れていきました。
There weren’t club activities, so I didn’t tired. I was waiting for pass the time. I woke up in the morning, stay home, eat lunch, stay home again, take a shower and  eat dinner. Like boring day, I spent.  Even so I’d been stretch without missing a day after I took a bath haha. I hope low possibility for”I may run again”.  But it was keeping low possibility , like September, October and November time passes.

11月のとある日、僕はふと「もう一度走ってみるかな」と思い、走り始めました。4ヶ月弱トレーニングをしなかった体は、走っていたとは想像がつかないほど痩せ細っていました。4月振りのランニングはものすごくきつかったです笑笑30分の予定が10分くらいでキツくなってしまい、最後は歩きました笑笑
One day at November, I suddenly thought “I try to run again” and started to run. After 4 months of no trainin, my body was so thin that I couldn't imagine.
I was super tough running for the first time in the 4 months haha I was planning about 30min running but  I became tough about 10min, so I walked in the end haha


トレーニングを始めて1週間がすぎた頃、僕に悲劇が待ち受けていました、、
I started to train around pass a week, A tragedy was waiting for me.

#running #run #ランニンク#筋トレ # #workout #ラン #marathon #マラソン #箱根駅伝 #Hakone #ekiden #怪我 #疲労骨折 #膝  #膝痛 #海外 #旅行 #国際 #国際交流 #英語 #English #worldmap #フランス #france #山梨 #yamanashi #河口湖 #kawaguchiko #kawaguchilake


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?