インターネット時代のガストロ・ナショナリズム:カルボナーラのケーススタディ「10.The Carbonara-Gate: Food Porn and Gastro-Nationalism」by Sebastiano Benasso and Luisa Stagi in Italians and Food (#論文研究)
ビデオプラットフォームYoutubeでの日々の料理をめぐる文化経済の全容2. Eating and Cooking Online: Cultural Economies of Video Sharing from YouTube to Youku by Tania Lewis in Digital food: from paddock to platform(#論文研究)
食とツーリズムから見る「イタリア性」。観光地リミニをケースに食のローカルとナショナルの関係性を考察「4. Locating Italianicity Through Food and Tourism: Playing with Geographical Associations」by Chiara Rabbiosi in Italians and Food (#論文研究)
フードブログの研究の概観”Netnography”アプローチ「9. Exploring the Food Blogosphere」by Meghan Lynch and Kerry Chamberlain in "Research Methods in Digital Food Studies"(#論文研究)
食ガストロミーの分野におけるWEBプラットフォームTripAdvisorの分析から、消費社会の文化の変遷について研究 「Social media as taste re-mediators: emerging patterns of food taste on TripAdvisor」by Maria Giovanna Onorati and Paolo Giardullo(#論文研究)
日々のデジタルメディアへの接点と食:Facebookのフード・フォトを対象にしたデジタル・エスのグラフィーEveryday digital engagements: using food selfies on Facebook to explore eating practices by Bhavna Middha(#論文研究)