見出し画像

僕の陸上人生についてAbout my track & filed life

初めての投稿見ていただけたでしょうか。今回は私の陸上人生についてお話しします。
Have you had a chance to read first post? I’m talking about my track & fieid life.

私は中学•高校と長距離を専門としてきました。「なぜ長距離なのか?」と聞かれると、専門種目を決める際に、長距離をやる人がいなく、先生の雰囲気を察し手を挙げたのが始まりです笑
この判断が後にいい判断だったと気づきました。
When I was in junior high school and high school student, I specialized in long distance.
Someone ask me  “Do you run long distance?” I said when I decided to specialize  for short or long distance, everyone couldn’t   put their hands. Then I read beween the lines and putted my hands haha
After that I realized this judge is good.

中学時代は走ることに本当に夢中でした。私はこれまでに、サッカーや野球、テニス、卓球と色んなスポーツを行ってきましたが、ここまで続いたのは初めてです。走ることに熱中するあまり、全く勉強を行ってきませんでした笑テストでは毎回、ビリから数えた方が早かったです笑
When I was a junior high school student, I was really into running. I had ever played soccer,  baseball, tennis, table tennis and so on. But it's the first time it's lasted this far. I was really into running and I couldn’t study haha
It was faster to count from the bottom every time haha

陸上競技の成績は、平凡なものでした。中学1年生では1500mで5分を切るのが精一杯でした。中学2年生になると、5分を余裕で切れるようになり4分40秒まで記録が伸びました。この頃から3000mにも挑戦し始めましたが記録は10分30秒でした笑
中学3年生になると、1500mでは4分27秒、3000mでは9分38秒を出すことができました。そして、私に運命を変える駅伝大会「市町対抗駅伝」の候補選手に選ばれました!!
My track & field grades was ordinary. I did my very best I undered 5 minutes at 1500m in the first year of junior high school student.
When I was in second year of junior high  student, I was able to under 5 miniutes easly and my record was extended to 4 min 40 sec.
When I was in third year of junior high school, I could run 9 min 38 sec at 3000m.
And I was selected to “Competition between cities and towns Ekiden” candidate  by mayor!!

高校生時代については次の投稿で!
I’ll tell you my high school student next time!!
Thank you for reading!!


#running #run #ランニンク#筋トレ #workout   #ラン #marathon #マラソン #箱根駅伝 #Hakone #ekiden #怪我 #疲労骨折 #膝 #膝痛 #海外 #旅行 #国際 #国際交流 #英語 #English worldmap #フランス #france #山梨 #yamanashi #河口湖 #kawaguchiko #kawaguchilake

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?