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面接の成功は顔と目線の向きで決まる-The success of your interview depends on your face and the direction of your eyes.-

皆さんこんばんわ。今回はタイトルの内容について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに前回の記事では【後編】このキラーフレーズで上司は簡単に取り込めるについてご紹介させていただきました。先方が女性脳の人の場合には、女性脳が好む「感情」にフィーチャーした提案をするというということでした。気になる方はそちらの記事も是非チェックしてみてください。

Good evening everyone. This time, I will introduce the contents of the title by excerpting some parts from "Male and Female Brain Strategy". By the way, in the previous article, I introduced "Part 2: How to easily win over your boss with this killer phrase". If the other party has a female brain, it is good to make a proposal that features "emotions" that female brains prefer. If you are interested, please check out that article as well.

”私が自分でも使っているテクニックのひとつに、話の内容や表現の仕方によって、目線の方向を変えるという手法があります。つまり、女性脳に響く表現をするときには女性を見て話し、男性脳に響く表現をするときには男性のほうを見て話すということ。その人を見て、目を合わせて話すのはすごく大事です。特に女性は音の方向を聞き取るのがとても上手なので、そちらを向いて話すだけでも、「自分が話しかけられている」という思いが強くなります。”

"One technique I use myself is to change the direction of your gaze depending on what you're saying and how you're expressing yourself. In other words, when you're using expressions that appeal to the female brain, you look at the woman, and when you're using expressions that appeal to the male brain, you look at the man. It's very important to look at the person and make eye contact when you speak. Women are particularly good at hearing the direction of a sound, so even just turning in that direction and speaking will make them feel more like they're being spoken to."

”ですから、大人数が相手のプレゼンで女性が多いところを見て話すときには、感情や感覚、共感や共有といった女性脳にマッチした表現をします。そして、男性のほうを向きながら話すときは一転して、論理的でデータやスペックを重視した表現にします。同じものを説明するにも表現を変える。アプローチを変えるのです。人は自分に向かって発せられた話、自分に響く話だけが記憶に残るものです。”

"So, when speaking to a large audience, where there are many women, I use expressions that match the female brain, such as emotions, sensations, empathy, and sharing. Then, when speaking to men, I completely change my expressions and use logical expressions that emphasize data and specifications. I change my expressions even when explaining the same thing. I change my approach. People only remember what is said to them and what resonates with them."

皆さんいかがだったでしょうか。面接だけでなく商談でも使える内容です。男女一人ずつのケースってたまにありますよね。そんなときは、話す内容に合わせて相手の目を見て話してみてください。これまでよりも相手の心により響くはずです。最近ではオンラインで商談をすることも多くなっていますが、質問の内容をそれぞれ男女で変えるといいかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? This article can be used not only for interviews but also for business negotiations. There are cases where there is one man and one woman. In such cases, try looking the other person in the eye when speaking according to what you are saying. This should resonate with them more than ever before. Recently, business negotiations have become more common online, so it may be a good idea to ask different questions for men and women. I hope this article was helpful in some way. Until next time. Thank you.


【前回記事】


参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社


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