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能楽 X Thai Film Director Apichatpong (Tropical Malady)
When reading Apichatpong's message "be simple and be yourself", I can't help but think it is merely a non-literal translation of "初心忘るべからず".
# 円の時間流れ
In both cases, time does not flow in straight
能とチェルフィッチュ The Most Natural Resistance against Rationality and Efficiency
能が好きな人は絶対にチェルフィッチュの演劇が好きはずではないと思いますが、私にとってチェルフィッチュの観劇体験は能殿は全く同じです。下記は両方の共通点を書いてみた。
If the function of performance/acting/theater is to allow human who are so deficient in imagination to observe thems
石岡瑛子展: Dangerousness and Creativity
The designer probably never knows who she is but she never fails to act on what she wants to become.
While being highly critical during her Parco years with provocative captions and untraditional mo
お能の加減算とThe Hardest Battle
お能のお稽古は加減算です。
一所懸命に毎日毎分毎秒練習して、加のこと。
plus
徹底的に型を減すること。
一番難しくて大変に時間かかる動きこそ、見せないように、出さないように、目を見えない内的な物、あるいは、無意識な物、にしなければならない。
Even if such effort is counter-intuitive, the battle against your own i
The decentralized non-conforming improvisation of お能
能楽用語事典によると、「アシライ」は
「漢字では「会釈」と表記する。非常に広い範囲で使われる用語だが、基本的には「応対する」の意。演技用語としては、相手に身体を向けて正対する所作のこと。囃子の用語としては、その場の状況を見ながら比較的柔軟に付かず離れずの伴奏をすることをいう。シテの演技、登退場などを囃子があしらったり、謡や大鼓・小鼓の演奏を笛があしらったり等、さまざまな形がある。このほか、稽古の
交換弁当 献立帳
11月13日 晴れ
スープ 占地(しめじ)、榎茸(えのこ)、大根、じゃが芋、白菜、豆腐 赤味噌、白味噌、麦味噌、豆乳
Scone きな粉、米粉、甘栗、ココナッツオイル、バーター
パン
11月12日 晴れ
菜煎餅 2種類 粟、玉蜀黍、米 大根菜、胡麻油、煎り黒胡麻、塩 中華厚い湯葉、パクチー、胡麻油、塩
サラダ 人参、枸杞の実、塩、林檎酢
煮物 南瓜、棗