見出し画像

詩 : 解釈~コミュニケーション不足 [Google英訳付]

「解釈~コミュニケーション不足」

わかったね
わかってね

いったよね
いったはずだよね

つたわったよね
つたえたはずだよね

きいたよね
きいてたはずだよね

かいてね
かいたはずだよね

みたよね
みたはずだよね

言葉の波が
ゆっくりだったりのが
荒波に変わり
心身がついて行けなくなる

言葉が途切れる
言葉が返せない
言葉を理解できない
言葉の先が見えない時はありませんかね

分かったふりはしてなかった
聞き直したり
別の分かる言葉が欲しかっただけ
先走りだけは
要らないお節介に聴こえる

何処が着地点を教えて貰わないと
理解に苦しみ僕は
迷走中の熱気球で
彷徨う気分です

神様に頼んで
互いの心の有り様を
一瞬でも
心が入れ替わる
お仕置きの魔法を
唱えられたら

お互いに最初から
何か分かる方法や
分かるサインの見易く
聞き直しを確認しておきたい事が望みです


「Interpretation」

Understood.
Understand.

I went there, right?
You should have gone, right?

It passed, didn't it?
You should have passed it on, right?

You heard it, right?
You should have listened, right?

Write it down
You should have written it, right?

You saw it, right?
You must have seen it.

waves of words
It was slow
turned into rough waves
My mind and body keep up with me

I'm at a loss for words
I can't say anything back
can't understand words
Are there times when you can't see beyond the words?

I didn't pretend to understand.
Listen again
I just wanted another word to understand
Just getting ahead of myself
It sounds like unnecessary interference.

I need you to tell me where I'm going to land.
I have trouble understanding
In a stray hot air balloon
I feel like wandering

ask god
the state of each other's hearts
Even for a moment
change of heart
Punishment magic
If it can be chanted

each other from the beginning
How to find out something
Easy to see signs
Check the re-listening
I want what I want to do

#解釈 #コミュニケーション不足 #気持ち #意思疎通 #思い込み #行き違い #慮る #会話 #ハラスメント #イラスト #ChatGTP #AI生成画像 #poem #詩作 #ポエム #詩 #多言語   #英訳 #English translation #英文 #pseudonym #草笛螢夢 #眠れない夜に #私の作品紹介

この記事が参加している募集

私の作品紹介

眠れない夜に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?