見出し画像

営業の大切な7つの心得〜その3「時間の使い方」を変える〜Seven Important Things to Remember in Sales: Part 3: Change How You Use Your Time

皆さんこんばんわ。前回の記事では『営業の働き方大全』より営業の大切な7つの心得〜その2「断る」選択肢を持つ〜ついてご紹介させて頂きました。明らかに「無理」「理不尽」だと感じた時は「断る」ことが必要との事でした。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Good evening everyone. In the previous article, I introduced the 7 important things to keep in mind for salespeople from "The Complete Guide to Working in Sales" - Part 2: Have the option to say no. It said that it is necessary to say no when you feel that something is clearly "unreasonable" or "unreasonable." If you are interested, please check out that article as well. This time, I would like to introduce some excerpts from the contents of the title.

”この「30分前出社」が私の時間の使い方を変えていきました。「30分で効果があるなら、1時間、2時間と増やしていけばいいのでは?」とも思うでしょう。しかし、私は30分より早く出社はしませんでした。理由は「30分より早く出社する必要がなかったから」です。始めの5分弱で「今日やることリスト」をつくり、残りの25分は集中して課題をこなしていきます。”

”This "coming to work 30 minutes earlier" changed the way I use my time. You might think, "If 30 minutes is effective, why not increase it to one or two hours?" However, I never came to work earlier than 30 minutes. The reason was, "There was no need to come to work earlier than 30 minutes." I would spend the first 5 minutes or so making a "to-do list for today," and then spend the remaining 25 minutes concentrating on completing my assignments.”

”仕事に「迷いのない」状態を最初につくり、誰にも中断されることなく、集中して仕事を進める。これだけでロケットスタートを切れ、1日の流れが驚くほど良くなったからです。これこそ30分前出社のミソだと気付きました。それ以上早く出社すれば、そのこと事態がストレスになっていた可能性があるでしょう。真面目な人は特に「今日すべての仕事を終わらそう」と思いがちです。そうではなく「もう少しできるな」というところで止めておきましょう。”

”First, create a state of "no hesitation" in your work, and concentrate on your work without being interrupted by anyone. This alone gave me a rocket start, and the flow of the day improved surprisingly. I realized that this is the key to coming to work 30 minutes early. If I had come to work any earlier, the situation itself may have been stressful. Serious people in particular tend to think, "I'm going to finish all my work today." Instead, stop when you feel like, "I can do a little more."

皆さんいかがだったでしょうか。これは一流営業マンの著書でも同じことが書かれていましたね。残業は翌朝に回す。これは経験したことがある人はわかると思いますが、朝の頭が一番冴えている状態で仕事をするとかなり捗ります。生産性も上がるので結果的に効率も良くなるのです。今回は営業の大切な心得その3でした。何か今後の参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? I also read the same thing in a book written by a top salesman. Leave overtime for the next morning. Those who have experienced this will understand, but if you work in the morning when your mind is at its sharpest, you will be able to get a lot of work done. Your productivity will also increase, so your efficiency will also improve as a result. This was the third important thing to remember for sales. I hope it will be of some use in the future. Until next time. Thank you.

【前回記事】

参考文献:営業の働き方大全
著者:菊原智明
大和書房


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?