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営業の大切な7つの心得〜その2「断る」選択肢を持つ〜Seven Important Things to Remember in Sales: Part 2: Have the Option to Say No

皆さんこんばんわ。前回の記事では『営業の働き方大全』より営業の大切な7つの心得〜その1「自分の体調」に投資する〜ついてご紹介させて頂きました。長く活躍するトップ営業は、例外なく体のコンディションを整えているとの事でした。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて一部抜粋してご紹介させて頂きます。営業職以外の方もぜひご覧ください。

Good evening everyone. In the previous article, we introduced the seven important things to keep in mind for salespeople from "The Complete Guide to Working in Sales" - number 1, "Invest in your physical condition." Top salespeople who stay in the business for a long time, without exception, keep their bodies in good condition. If you're interested, please check out that article. And this time, we'll introduce some excerpts from the title. We encourage people other than those in sales to take a look.

明らかに「無理」「理不尽」だと感じた時は「断る」ことが必要です。まず手始めとして「今取り掛かっている仕事が手一杯でこれ以上は難しい」といった正直な「理由」をはっきり伝えます。自分の仕事量を完全に把握しているのは自分だけです。それを聞いて依頼者は理解してくれる場合もあり、別の人に割り振ったり、時間的に猶予が与えられるかもしれません。”

When you feel that something is obviously "impossible" or "unreasonable," it is necessary to "refuse." First of all, clearly explain the "reason" honestly, such as "I'm fully loaded with the work I'm currently working on, and it's difficult to do any more." Only you have a complete grasp of your workload. When the requester hears this, they may understand and assign the work to someone else or give you more time.”

”それでも強引に依頼してきた場合はどうでしょうか?評価を落とさず無茶な依頼のダメージを最小限にするには、こちらから「代替案」を出すことをオススメします。依頼者の言う仕事をすべて引き受けられないのでしたら「この部分だけでしたらすぐできますが」とできる条件を提示すればいいのです。これでしたら断りながらも評価を下げずに処理できます。”

”What if they still insist on making a request? In order to minimize the damage of an unreasonable request without lowering your rating, I recommend that you offer an "alternative" from your side. If you cannot take on all the work the requester asks for, you can present the conditions under which you can do it, such as "I can do only this part right away." This way, you can refuse but still process the request without lowering your rating.”

皆さんいかがだったでしょうか。今回は営業の大切な心得その2です。無茶なことを安易に引き受けてしまうと、のちにトラブルにもなりかねません。かといって「無理です」とすぐに断ってしまっては相手もまたお願いしようとはならないですよね。断りたいときは「理由」と「代替案」を用意して誠意を込めて伝えましょう。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? This is the second important thing to remember when it comes to sales. If you take on unreasonable requests too easily, it can lead to trouble later. On the other hand, if you immediately refuse by saying "it's impossible," the other person won't want to ask you again. When you want to refuse, prepare a "reason" and an "alternative" and communicate it sincerely. I hope this article was helpful in some way. Until next time. Thank you.


【前回記事】


参考文献:営業の働き方大全
著者:菊原智明
大和書房


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