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男性と女性で違う「色」に対する反応とは!?-What are the different reactions to "colors" between men and women?-

皆さんこんばんわ。今回はタイトルの内容について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに前回の記事では話を盛りたがる男性脳と信頼できる女性脳についてご紹介させていただきました。男性脳には自分を優位に見せるために、自慢したり、大げさに言ったりする傾向があるということでした。気になる方はそちらの記事も是非チェックしてみてください。

Good evening everyone. This time, I will introduce some excerpts from "Male and Female Brain Strategies" regarding the contents of the title. By the way, in the previous article, I introduced the male brain that likes to exaggerate and the trustworthy female brain. It was said that the male brain has a tendency to brag and exaggerate in order to make oneself appear superior. If you are interested, please check out that article as well.

”人間の目の網膜には、「P細胞」と「M細胞」という2種類の細胞が存在しています。色に反応するP細胞を多く持つ女性は、カラフルな色彩を捉えやすく、そうした色とりどりのものを好みます。一方、光に反応するM細胞が多い男性は、色よりも光の陰影を捉えやすいため、カラフルなものには反応せず、モノクロになっても識別できる色(黒や白、青やグレー、シルバーなど)を好む傾向にあります。一般的に、女性はカラフルなものが好きで、男性は色味などを気にしないと思われがちですが、

”There are two types of cells in the retina of the human eye: P cells and M cells. Women, who have more P cells that respond to color, tend to see colorful things more easily and prefer colorful things. On the other hand, men, who have more M cells that respond to light, tend to see light shades more easily than colors, so they do not respond to colorful things and tend to prefer colors that can be distinguished even in monochrome (such as black, white, blue, gray, and silver). In general, it is thought that women like colorful things and men do not care about colors,

それは男女の目の細胞の違いによるものなのです。こうした違いが判明している以上、ビジネスに活かさない手はありません。男女の色への反応の差は、「読んでもらえる」プレゼン資料や企画書作成の大きなヒントになります。例えば、男性クライアントに見せる資料は、シンプルでわかりやすいもの。女性クライアントには、カラフルな色づかいで華やかに見えるもの。にしたほうが、相手の心に響きやすくなるでしょう。”

but this is due to the difference in the cells in the eyes of men and women. Now that these differences have been discovered, there is no way not to use them in business. The difference in reaction to colors between men and women can be a big hint for creating presentation materials and proposals that will be "read". For example, materials shown to male clients should be simple and easy to understand. For female clients, materials that look colorful and gorgeous will be more likely to resonate with the other person's heart.”

皆さんいかがだったでしょうか。男性と女性で色に対する反応が違うようですね。企画書や資料を作成する際にはぜひ参考にしてみてください。これまでのものよりきっと効果的なものになるはずです。相手に手渡す大切なものなので、ポイント抑えるだけで印象も大きく変わってくるかと思います。今回の記事が何かお役に立てば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? It seems that men and women react differently to colors. Please use this as a reference when creating proposals and documents. I'm sure it will be more effective than what you've used so far. Since it's an important item that you hand over to the other person, I think the impression it leaves will change greatly just by paying attention to the key points. I hope this article was useful in some way. Until next time. Thank you.


【前回記事】

参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社

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