人気の記事一覧

「近くへ、ゆっくり」を生み出していく。「TAKANAWA GATEWAY CITY」が考える次世代モビリティとは

差異を受け入れる“土”をつくる JR東日本文化創造財団が考える文化創造施設の役割

新しいまちが目指す「テクノロジーとの共生」|「Playable Week 2023」レポート

“Closer, But Slowly.” TAKANAWA GATEWAY CITY's Next-Generation Mobility and its Vision

New City Aim for "Symbiosis with Technology"|Report on "Playable Week 2023”

“新たな公”のためのファーストステップ。「高輪地区まつり」を開催

Creating a "soil" that embraces diversity: The role of cultural and creative facilities represented by the East Japan Railway Foundation for Cultural Innovations.

「伝えたいこと」で溢れる施設は良い施設。グローバルゲートウェイが目指す、次世代のMICEとはなにか

First Step towards a New Public. “Takanawa District Festival” is Held

A good facility has great intentions and messages for its customers. What is the next generation of MICE that Global Gateway is aiming for?

高輪産ホップ100%ビール誕生! 地域の「関わりしろ」を生み続けるために、果たすべき役割

“小さな参加”を積み重ね、街の文脈をかたちづくる|「Playable Week 2022」レポート

世界各地に存在する「地域の課題」の解決に貢献したい ドローン・グリーンスローモビリティ実証実験のご報告

「海を走る列車」の記憶:地域の歴史を継ぐために、私たちにできること

企業だけではなく、地域の「やってみよう」も叶えられる場に|Takanawa Gateway Festレポート

Building a context for the city by accumulating “Small acts of participation”| ”Playable Week 2022” Report

Solving “Local Issues” that exist worldwide - Report on demonstration experiments of Drone and Green Slow Mobility

The 100% Takanawa hops beer debuts! Realizing a community that entrusts, carries on, and improves on its own

Providing opportunities for “taking on challenges” not only to businesses but to the local community | Takanawa Gateway Fest Report

Memories of ”Locomotives on the shore”: What we can do to carry on the local history

「まずJR東日本がチャレンジする必要がある」 担当者たちに聞く、あたらしい街の“Playable”な実験

JR東日本×KDDI「空間自在プロジェクト」が目指す、「ヒト起点」での分散型まちづくり

“JR East needs to take the initiative for challenge”: Staff members share their voices on the new city’s “Playable“ experiments

空間・ひと・地域・文化をつなぐ──。100年後を見据え変化し続ける街の都市空間とは

JR East x KDDI's “Flexible Life Design Project” aiming to develop “human-driven” decentralized city planning

A step toward increasing “population involvement” through food: “Takanawa Gateway Station Pocket Marché“ an initiative that connects producers and consumers

食による“関係人口増加”へのステップ 生産者・生活者繋ぐ「高輪ゲートウェイ駅 ポケマルシェ」の取り組み

Connecting Space, People, Community, and Culture: Exploring an urban space of a city that will continue to change, looking ahead to the next 100 years

ライゾマティクス・アーキテクチャー 齋藤精一×黒鳥社 若林恵対談 「真のグローバル・ゲートウェイとは」

都市開発における地域連携の拠点が、“そこにあること”の意味

都市の課題を乗り越え、「共創」と「実験」を実装したまちづくりにするために

街に余白をつくり、遊びとアイデアで埋めていきたい JRが考える街のキーワード「Playable」とは

色部義昭に聞く、共創する都市デザイン

A conversation with Yoshiaki Irobe on co-creating city design

The significance of "being there" as the basis for regional cooperation in urban development

Overcoming urban challenges and creating a town that implements "collaborative project" and "experimentation”

We want to create a blank space in the city and fill it with play and ideas. JR's keyword for the city: "Playable”

“What is a True Global Gateway?” A conversation between Seiichi Saito of Rhizomatiks ARCHITECTURE × Kei Wakabayashi of blkswn publishers

AAAA

3年前