見出し画像

【営業必見】お客様から確実に紹介をもらう方法-How to get referrals from customers-

皆さんこんばんわ。前回の記事で一流営業マンのお客様に対する接し方についてご紹介させて頂きました。お客様の真のパートナーを標榜するのであれば、堂々と振る舞うという事でしたね。そちらの記事が気になる方はチェックしてみてください。そして今回は紹介をもらう際のポイントを『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Everyone, good evening. In the previous article, I introduced how top salespeople interact with customers. If you want to claim to be a true partner for your customers, you must act with dignity. If you are interested in those articles, please check them out. This time, I would like to introduce some points to consider when receiving introductions from ``First-rate, second-rate, and third-rate salespeople''.

"お客様から紹介をもらう時、三流は、紹介をもらわず、二流は、「紹介してください」といい、一流は「紹介しましょうか」という。なかなかもらえないのが紹介です。なぜなら紹介は「リスク」が伴う行為だからです。紹介した先が不満を感じたら、それこそ自分の信用に傷がつきます。"

When receiving an introduction from a customer, the third-rate salese people does not receive an introduction, the second-rate salese people says, ``Please introduce me,'' and the first-class salese people says, ``Shall I introduce you?'' What you don't get often is introductions. This is because referrals are an act that involves risks. If the person you refer to is dissatisfied, your credibility will be damaged.

"一流営業マンは、その事をよくわかっており、より確実に紹介をもらうために、ワンランク上のアプローチを行います。そのアプローチとは、こちらから、「紹介をしましょうか」と切り出す方法です。例えば、お客様が困っている時こそ、そのチャンスです。自分が担当する別のお客様など、解決できる「知人」を紹介すると、感謝されます。それだけでなく、その知人からも感謝され、双方から感謝されることになります。"

Top-notch salespeople are well aware of this and will take a higher-level approach to ensure more referrals. The approach is to start by asking, ``Shall I introduce myself?'' For example, when a customer is in trouble, this is an opportunity. They will appreciate it if you introduce them to someone you know who can help them, such as another customer you work with. Not only that, you will be appreciated by the person you know, and you will be appreciated by both parties.

皆さんいかがだったでしょうか。初めは紹介をもらうことは難しいかと思います。しかし営業をしていく上で紹介をいただくことはとても重要です。なので、まずはお客様とお客様をつなぐことを考えてみてください。お客様のお役に立つことができれば自然とネットワークも広がっていくことです。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? I think it may be difficult to get introductions at first. However, it is very important to receive referrals when doing business. So, first of all, think about connecting customers with customers. If we can help our customers, our network will naturally expand. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.

【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社


この記事が参加している募集

スキしてみて

仕事について話そう

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?