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【ビジネス編①】根拠を探す男性脳・感覚を信じる女性脳-Differences between male and female brains-

皆さんこんばんわ。今回はタイトルの内容について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに前回の記事では根拠を探す男性脳・感覚を信じる女性脳についてご紹介させていただきました。男性脳には「根拠」を求めたがる傾向があり、女性脳は「結果や現実」を重視するという事でした。よければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, we will introduce some excerpts from the title ``Gender Brain Strategy''. By the way, in the previous article, I introduced the male brain, which searches for evidence, and the female brain, which believes in sensations. The male brain has a tendency to seek ``evidence,'' while the female brain emphasizes ``results and reality.'' If you like, please take a look at those articles as well.

”女性が仕事の進捗を聞かれて、「いつも通りの結果が出ているので、このアプローチで大丈夫だと思います」と報告したとしましょう。そこで男性脳の上司から、「え、大丈夫だと思う根拠は?」という切り返しをされました。男性脳の上司にとっては至極当たり前の問いかけですが、女性脳の人はこのとき、「どうして根拠が必要なの?」と困惑しているはずです。”

”Let's say a woman is asked how her work is going and reports, "I'm seeing the same results as usual, so I think this approach is fine." At that point, my boss, who has a male brain, asked me, ``Well, what makes you think it's okay?'' This is a completely normal question for a boss with a male brain, but a person with a female brain must be confused and wonder, "Why do we need evidence?"

”なぜなら女性脳は、男性脳が重視する「根拠」より、結果が出ているという「現実」のほうが重要だと考えるからです。そのため、根拠を聞かれても「実際に結果が出ているからです」としか答えようがないのです。この違いは、プレゼンでの企画提案などにも少なからず影響を及ぼします。”

”This is because the female brain considers the ``reality'' of results to be more important than the ``evidence'' that the male brain emphasizes. Therefore, when asked about the basis for this, the only answer they can give is, "Because it actually shows results." This difference has a considerable impact on project proposals during presentations.”

皆さんいかがだったでしょうか。心当たりはありましたか?根拠を求めたがる男性脳と現実のほうが重要だと考える女性脳。これを理解していると上司、部下の関係において相手への伝え方や感じ方、話し方も変えることができます。そして次回はこの男女脳の違いを活かした企画提案資料についてご紹介させていただきます。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Did you have any idea? The male brain wants to find evidence, and the female brain thinks reality is more important. If you understand this, you can change the way you communicate, feel, and speak to the other person in the relationship between superiors and subordinates. Next time, we will introduce planning proposal materials that take advantage of the differences between male and female brains. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】

参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社

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