モリタヤスノブがeSports関連論文を淡々と紹介するnote

モリタヤスノブです。福岡大学商学部准教授です。eSports関連の論文のabstrac…

モリタヤスノブがeSports関連論文を淡々と紹介するnote

モリタヤスノブです。福岡大学商学部准教授です。eSports関連の論文のabstractを淡々と紹介していきます。Twitter:@domino613

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    モリタヤスノブです。福岡大学商学部准教授です。eSports関連の論文のabstractを淡々と紹介していきます。ヒマラボ的活動です。

記事一覧

【ES:No.31】E-sports are Not Sports(eスポーツはスポーツではない)(2019)

久しぶりでございます。今日eスポーツのイベントに出まして、なんだからまた再開しようと思いまして書きました。刺激的なタイトルの2019年論文。淡々とeSports論文のアブス…

【ES:No.30】No reason to LoL at LoL:インカレ競技へのeSportsの追加(2017)

30記事までようやくきました。今日も淡々とeSports論文のアブストラクトを紹介。eSportsのインカレ競技に与えた影響について。大学スポーツにも入ってきますよね。 ・今日…

【ES:No.29】eSports:経験経済という新たなマーケティングの地平

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。eSportsの経験的な側面をデザインする必要性があるよという論文です。この辺が自分の専門領域と重なりそう。 ・今日のe…

【ES:No.28】Virtual worlds in competitive contexts: Analyzing eSports consumer needs(2013)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。仮想空間が協働から競争空間になっていくにあたりどう対処すればいいか。協働と競争にもともと関係しているeSportsサー…

【ES:No.27】Consumer behavior in online game communities: A motivational factor perspective(2007)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。「オンラインゲームなどのエンタテイメントコミュニティについてはほぼ検討されていない。」とのこと。 ・今日のe-spor…

【ES:N0.26】Free and open source development practices in the game community(2007)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ゲームコミュニティの話も出て来がちなのでそのキーワードで。この場合は開発コミュニティのことやね。 ・今日のe-spor…

【ES:No.25】Embracing the sportification of society: Defining e-sports through a polymorphic view on sport(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクト紹介note。e-sportsのスポーツ化について。「スポーツ化」とは何か。 ・今日のe-sports論文 Embracing the sportification of s…

【ES:No.24】Women’s Experiences in eSports: Gendered Differences in Peer and Spectator Feedback During Competitive Vide…

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。オンラインでの競技ゲームにおける女性ゲーマーに対するコメントについて。 ・今日のe-sports論文 Women’s Experience…

【ES:No.23】Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or …

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sports(LoL)プレイ中のホルモン変化について。色々な論文があるなあ。 ・今日のe-sports論文 Testing men's hormon…

【ES:No.22】What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social interaction, and en…

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。 ・今日のe-sports論文 What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social …

【ES:No.21】Why do audiences choose to keep watching on live video streaming platforms? An explanation of dual identific…

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ライブストリーミングへの帰属意識について。 ・今日のe-sports論文 Why do audiences choose to keep watching on liv…

【ES:No.20】Content structure is king: An empirical study on gratifications, game genres and content type on Twitch(2017…

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。データセットや調査項目、著者を見るに、前回のnoteの続きの論文でしょうか。ゲーム実況におけるゲームのジャンル、コン…

【ES:No.19】Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users(2017)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。本研究では、なぜ人々はTwitchなどのサービスを通じて他者がゲームをプレイするところを見たいのかについて調査する。 …

【ES:No.18】eSport: Construct specifications and implications for sport management(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。 ・今日のe-sports論文 eSport: Construct specifications and implications for sport management Sport Management R…

【ES:No.17】The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures(2015)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sportsのストリーミングについて。 ・今日のe-sports論文 The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures …

【ES:No.16】Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ビデオゲームとギャンブル行為との関係など。 ・今日のe-sports論文 Investigating relationships between video gamin…

【ES:No.31】E-sports are Not Sports(eスポーツはスポーツではない)(2019)

【ES:No.31】E-sports are Not Sports(eスポーツはスポーツではない)(2019)

久しぶりでございます。今日eスポーツのイベントに出まして、なんだからまた再開しようと思いまして書きました。刺激的なタイトルの2019年論文。淡々とeSports論文のアブストラクトを紹介。

・今日のeSports論文
E-sports are Not Sports
Sport, Ethics and Philosophy,Volume 13, 2019 - Issue 1, 3-18.
J Pa

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【ES:No.30】No reason to LoL at LoL:インカレ競技へのeSportsの追加(2017)

【ES:No.30】No reason to LoL at LoL:インカレ競技へのeSportsの追加(2017)

30記事までようやくきました。今日も淡々とeSports論文のアブストラクトを紹介。eSportsのインカレ競技に与えた影響について。大学スポーツにも入ってきますよね。

・今日のe-sports論文
No reason to LoL at LoL: the addition of esports to intercollegiate athletic departments
Journal fo

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【ES:No.29】eSports:経験経済という新たなマーケティングの地平

【ES:No.29】eSports:経験経済という新たなマーケティングの地平

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。eSportsの経験的な側面をデザインする必要性があるよという論文です。この辺が自分の専門領域と重なりそう。

・今日のe-sports論文
Electronic sports: A new marketing landscape of the experience economy
(eSports:経験経済という新たなマーケティングの地平)

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【ES:No.28】Virtual worlds in competitive contexts: Analyzing eSports consumer needs(2013)

【ES:No.28】Virtual worlds in competitive contexts: Analyzing eSports consumer needs(2013)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。仮想空間が協働から競争空間になっていくにあたりどう対処すればいいか。協働と競争にもともと関係しているeSportsサービスを対象に検討したもの。

・今日のe-sports論文
Virtual worlds in competitive contexts: Analyzing eSports consumer needs
Electronic

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【ES:No.27】Consumer behavior in online game communities: A motivational factor perspective(2007)

【ES:No.27】Consumer behavior in online game communities: A motivational factor perspective(2007)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。「オンラインゲームなどのエンタテイメントコミュニティについてはほぼ検討されていない。」とのこと。

・今日のe-sports論文
Consumer behavior in online game communities: A motivational factor perspective
Computers in Human Behavior

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【ES:N0.26】Free and open source development practices in the game community(2007)

【ES:N0.26】Free and open source development practices in the game community(2007)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ゲームコミュニティの話も出て来がちなのでそのキーワードで。この場合は開発コミュニティのことやね。

・今日のe-sports論文
Free and open source development practices in the game community
IEEE Softw., January 2004, Vol.21, 1, pp.

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【ES:No.25】Embracing the sportification of society: Defining e-sports through a polymorphic view on sport(2018)

【ES:No.25】Embracing the sportification of society: Defining e-sports through a polymorphic view on sport(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクト紹介note。e-sportsのスポーツ化について。「スポーツ化」とは何か。

・今日のe-sports論文
Embracing the sportification of society: Defining e-sports through a polymorphic view on sport
Sport Management Review, V

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【ES:No.24】Women’s Experiences in eSports: Gendered Differences in Peer and Spectator Feedback During Competitive Video Game Play(2018)

【ES:No.24】Women’s Experiences in eSports: Gendered Differences in Peer and Spectator Feedback During Competitive Video Game Play(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。オンラインでの競技ゲームにおける女性ゲーマーに対するコメントについて。

・今日のe-sports論文
Women’s Experiences in eSports: Gendered Differences in Peer and Spectator Feedback During Competitive Video Game Play
J

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【ES:No.23】Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androstenedione but decreases in aldosterone(2018)

【ES:No.23】Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androstenedione but decreases in aldosterone(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sports(LoL)プレイ中のホルモン変化について。色々な論文があるなあ。

・今日のe-sports論文
Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androst

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【ES:No.22】What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social interaction, and endorsement(2018)

【ES:No.22】What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social interaction, and endorsement(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。

・今日のe-sports論文
What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social interaction, and endorsement
Telematics and Informatics, Volume 35

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【ES:No.21】Why do audiences choose to keep watching on live video streaming platforms? An explanation of dual identification framework(2017)

【ES:No.21】Why do audiences choose to keep watching on live video streaming platforms? An explanation of dual identification framework(2017)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ライブストリーミングへの帰属意識について。

・今日のe-sports論文
Why do audiences choose to keep watching on live video streaming platforms? An explanation of dual identification framework
Computers

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【ES:No.20】Content structure is king: An empirical study on gratifications, game genres and content type on Twitch(2017)

【ES:No.20】Content structure is king: An empirical study on gratifications, game genres and content type on Twitch(2017)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。データセットや調査項目、著者を見るに、前回のnoteの続きの論文でしょうか。ゲーム実況におけるゲームのジャンル、コンテンツのタイプ、視聴者満足の関係について。

・今日のe-sports論文
Content structure is king: An empirical study on gratifications, game genres

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【ES:No.19】Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users(2017)

【ES:No.19】Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users(2017)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。本研究では、なぜ人々はTwitchなどのサービスを通じて他者がゲームをプレイするところを見たいのかについて調査する。

・今日のe-sports論文
Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch user

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【ES:No.18】eSport: Construct specifications and implications for sport management(2018)

【ES:No.18】eSport: Construct specifications and implications for sport management(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。

・今日のe-sports論文
eSport: Construct specifications and implications for sport management
Sport Management Review,
Volume 21, Issue 1, February 2018, Pages 1-6
George B.Cunni

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【ES:No.17】The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures(2015)

【ES:No.17】The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures(2015)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sportsのストリーミングについて。

・今日のe-sports論文
The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures
Journal of Virtual Worlds Research, Vol 8, No 2 (2015), pp.1-5.

・論文のアブストラクト
本論

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【ES:No.16】Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling(2018)

【ES:No.16】Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ビデオゲームとギャンブル行為との関係など。

・今日のe-sports論文
Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling
Computers in Human Behavior, Volume 80, March 2018,

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