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【ES:No.17】The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures(2015)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sportsのストリーミングについて。

・今日のe-sports論文
The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures
Journal of Virtual Worlds Research, Vol 8, No 2 (2015), pp.1-5.

・論文のアブストラクト
本論文では、ストリーミングメディアやテクノロジーにおいて、ゲームやバーチャルリアリティの未来の可能性があると主張している。Twitch.tvのストリーミング空間は、「リアル」と「バーチャル」の両方であり、ゲーム空間、ソーシャルネットワーク、対面コミュニケーションの境界をぼかす。ストリーミングは現実とバーチャルの間の大きな区別を破る。仮想空間の学者は、研究の場としてのストリーミングメディアを真剣に受け入れる必要があり、ネットワーク、モバイルそしてキュレーションとしてのストリーミングのアフォーダンスが必要である。Twitchは、新しく現れたストリーミング文化の社会的そして商業的実現を行うためのスペースである。仮想世界の研究は研究の境界をゲームやゲーム文化に押し進め続けていく必要がある。その未来の重要な部分は、現実と仮想の間のe-sportsとストリーミングの境界領域を含む。

(以下本文引用)
This paper argues that one potential future in gaming and virtual reality can be found in streaming media and technology. The streaming space of Twitch.tv is both “real” and “virtual”, blurring the boundaries between the game space, social networks, and face-to-face communication. Streaming ruptures a hard distinction between the real and virtual worlds. Scholars of virtual spaces need to take seriously streaming media as a site of research, and the affordances of streaming as networked, mobile, and curated. Twitch represents a space for unpacking the social and commercial realizations of an emergent streaming culture. Virtual world research needs to continue to push the boundaries of research into games and gaming culture. We argue that an important part of that future involves the liminal space of streaming and eSports between the real and the virtual.

・文献リンク:https://jvwr-ojs-utexas.tdl.org/jvwr/index.php/jvwr/article/view/7176/6370

以上です。淡々と。


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