モリタヤスノブがeSports関連論文を淡々と紹介するnote

モリタヤスノブです。福岡大学商学部准教授です。eSports関連の論文のabstrac…

モリタヤスノブがeSports関連論文を淡々と紹介するnote

モリタヤスノブです。福岡大学商学部准教授です。eSports関連の論文のabstractを淡々と紹介していきます。Twitter:@domino613

マガジン

  • eSports関連論文を淡々と紹介するnoteのマガジン

    • 1本

    モリタヤスノブです。福岡大学商学部准教授です。eSports関連の論文のabstractを淡々と紹介していきます。ヒマラボ的活動です。

最近の記事

【ES:No.31】E-sports are Not Sports(eスポーツはスポーツではない)(2019)

久しぶりでございます。今日eスポーツのイベントに出まして、なんだからまた再開しようと思いまして書きました。刺激的なタイトルの2019年論文。淡々とeSports論文のアブストラクトを紹介。 ・今日のeSports論文 E-sports are Not Sports Sport, Ethics and Philosophy,Volume 13, 2019 - Issue 1, 3-18. J Parry ・論文のアブストラクト  本研究の結論は、eスポーツはスポーツではない

    • 【ES:No.30】No reason to LoL at LoL:インカレ競技へのeSportsの追加(2017)

      30記事までようやくきました。今日も淡々とeSports論文のアブストラクトを紹介。eSportsのインカレ競技に与えた影響について。大学スポーツにも入ってきますよね。 ・今日のe-sports論文 No reason to LoL at LoL: the addition of esports to intercollegiate athletic departments Journal for the Study of Sports and Athletes in Ed

      • 【ES:No.29】eSports:経験経済という新たなマーケティングの地平

        今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。eSportsの経験的な側面をデザインする必要性があるよという論文です。この辺が自分の専門領域と重なりそう。 ・今日のe-sports論文 Electronic sports: A new marketing landscape of the experience economy (eSports:経験経済という新たなマーケティングの地平) Journal of Marketing Management ,Volume

        • 【ES:No.28】Virtual worlds in competitive contexts: Analyzing eSports consumer needs(2013)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。仮想空間が協働から競争空間になっていくにあたりどう対処すればいいか。協働と競争にもともと関係しているeSportsサービスを対象に検討したもの。 ・今日のe-sports論文 Virtual worlds in competitive contexts: Analyzing eSports consumer needs Electronic Markets, December 2013, Volume 23, Issu

        【ES:No.31】E-sports are Not Sports(eスポーツはスポーツではない)(2019)

        マガジン

        • eSports関連論文を淡々と紹介するnoteのマガジン
          1本

        記事

          【ES:No.27】Consumer behavior in online game communities: A motivational factor perspective(2007)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。「オンラインゲームなどのエンタテイメントコミュニティについてはほぼ検討されていない。」とのこと。 ・今日のe-sports論文 Consumer behavior in online game communities: A motivational factor perspective Computers in Human Behavior, Volume 23, Issue 3, May 2007, Pages 16

          【ES:No.27】Consumer behavior in online game communities: A motivational factor perspective(2007)

          【ES:N0.26】Free and open source development practices in the game community(2007)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ゲームコミュニティの話も出て来がちなのでそのキーワードで。この場合は開発コミュニティのことやね。 ・今日のe-sports論文 Free and open source development practices in the game community IEEE Softw., January 2004, Vol.21, 1, pp. 59-66. W. Scacchi ・論文のアブストラクト フリーアンドオープ

          【ES:N0.26】Free and open source development practices in the game community(2007)

          【ES:No.25】Embracing the sportification of society: Defining e-sports through a polymorphic view on sport(2018)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクト紹介note。e-sportsのスポーツ化について。「スポーツ化」とは何か。 ・今日のe-sports論文 Embracing the sportification of society: Defining e-sports through a polymorphic view on sport Sport Management Review, Volume 21, Issue 1, February 2018, Pages

          【ES:No.25】Embracing the sportification of society: Defining e-sports through a polymorphic view on sport(2018)

          【ES:No.24】Women’s Experiences in eSports: Gendered Differences in Peer and Spectator Feedback During Competitive Video Game Play(2018)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。オンラインでの競技ゲームにおける女性ゲーマーに対するコメントについて。 ・今日のe-sports論文 Women’s Experiences in eSports: Gendered Differences in Peer and Spectator Feedback During Competitive Video Game Play Journal Of Sport & Social Issues, 42, 4,

          【ES:No.24】Women’s Experiences in eSports: Gendered Differences in Peer and Spectator Feedback During Competitive Video Game Play(2018)

          【ES:No.23】Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androstenedione but decreases in aldosterone(2018)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sports(LoL)プレイ中のホルモン変化について。色々な論文があるなあ。 ・今日のe-sports論文 Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androstenedione but decreases in aldosterone Co

          【ES:No.23】Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androstenedione but decreases in aldosterone(2018)

          【ES:No.22】What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social interaction, and endorsement(2018)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。 ・今日のe-sports論文 What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social interaction, and endorsement Telematics and Informatics, Volume 35, Issue 1, April 2018, Pages 293-303. Ch

          【ES:No.22】What drives live-stream usage intention? The perspectives of flow, entertainment, social interaction, and endorsement(2018)

          【ES:No.21】Why do audiences choose to keep watching on live video streaming platforms? An explanation of dual identification framework(2017)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ライブストリーミングへの帰属意識について。 ・今日のe-sports論文 Why do audiences choose to keep watching on live video streaming platforms? An explanation of dual identification framework Computers in Human Behavior, Volume 75, October 20

          【ES:No.21】Why do audiences choose to keep watching on live video streaming platforms? An explanation of dual identification framework(2017)

          【ES:No.20】Content structure is king: An empirical study on gratifications, game genres and content type on Twitch(2017)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。データセットや調査項目、著者を見るに、前回のnoteの続きの論文でしょうか。ゲーム実況におけるゲームのジャンル、コンテンツのタイプ、視聴者満足の関係について。 ・今日のe-sports論文 Content structure is king: An empirical study on gratifications, game genres and content type on Twitch Computers in

          【ES:No.20】Content structure is king: An empirical study on gratifications, game genres and content type on Twitch(2017)

          【ES:No.19】Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users(2017)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。本研究では、なぜ人々はTwitchなどのサービスを通じて他者がゲームをプレイするところを見たいのかについて調査する。 ・今日のe-sports論文 Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users Computers in Human Behavior, Volume 75

          【ES:No.19】Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users(2017)

          【ES:No.18】eSport: Construct specifications and implications for sport management(2018)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。 ・今日のe-sports論文 eSport: Construct specifications and implications for sport management Sport Management Review, Volume 21, Issue 1, February 2018, Pages 1-6 George B.Cunningham, Sheranne Fairley, Lesley Ferkins,

          【ES:No.18】eSport: Construct specifications and implications for sport management(2018)

          【ES:No.17】The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures(2015)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sportsのストリーミングについて。 ・今日のe-sports論文 The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures Journal of Virtual Worlds Research, Vol 8, No 2 (2015), pp.1-5. ・論文のアブストラクト 本論文では、ストリーミングメディアやテクノロジーにおいて、ゲームやバーチャルリアリテ

          【ES:No.17】The eSports Trojan Horse: Twitch and Streaming Futures(2015)

          【ES:No.16】Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling(2018)

          今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ビデオゲームとギャンブル行為との関係など。 ・今日のe-sports論文 Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling Computers in Human Behavior, Volume 80, March 2018, Pages 344-353. Joseph Macey, Juho Hamar

          【ES:No.16】Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling(2018)