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【ES:No.16】Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。ビデオゲームとギャンブル行為との関係など。

・今日のe-sports論文
Investigating relationships between video gaming, spectating esports, and gambling
Computers in Human Behavior, Volume 80, March 2018, Pages 344-353.
Joseph Macey, Juho Hamar

・論文のアブストラクト
ビデオゲームをプレイすることが、ギャンブルなど潜在的に問題のある行動と関係していたという確立された研究は存在している。最近は、戦利品のボックス、SNSでのカジノ、無料プレイゲームの構造、そしてバーチャルグッズやスキンを用いたギャンブルといった、ゲームをベースとした賭博慣行の出現により強調されている問題である。本研究では、ある範囲のギャンブル行為と、一般的なビデオゲームの消費、そして特に新たに生まれたe-sportsという現象との関係性について調査を行う。加えて、これら実践は、ゲーム中毒と問題のあるギャンブル行為を評価する指標を確立することと関係があると考えられている。国際的なオンラインサーベイ(N=613)によるデータの分析に部分的最小二乗回帰モデリングを用いた。ビデオゲームの中毒は、オフラインのギャンブル、オンラインギャンブル、と負の相関であることが明らかになった。ビデオゲームの消費は、ビデオゲーム関連のギャンブルと問題のあるギャンブルとの間に少しの正の相関しか持っていなかった。e-sportsの消費は、ビデオゲーム関連ギャンブル、オンラインギャンブル、そしてギャンブルの問題と小から中程度の関係性であった。本研究の主な発見は、現代のビデオゲーム自体が問題のあるギャンブル行動の可能性を高めるものではなく、ゲームの問題とギャンブルの問題は基本的に繋がっているという立場自体に疑問を投げかけるものである。

(以下本文引用)
An established body of research exists in which playing video games has been associated with potentially problematic behaviours, such as gambling. An issue highlighted by the recent emergence of game-based gambling practices such as loot boxes, social network casinos, free-to-play game mechanics, and gambling using virtual goods and skins. This study investigates relationships between a range of gambling activities and the consumption of video games in general, and the newly emergent phenomenon of esports in particular. In addition, these practices are considered in relation to established measures assessing game addiction and problematic gambling. The study employs Partial Least Squares modelling to investigate data gathered via an international online survey (N = 613). Video game addiction was found to be negatively associated with offline gambling, online gambling, and problem gambling. Video game consumption had only small, positive association with video game-related gambling and problem gambling. Consumption of esports had small to moderate association with video game-related gambling, online gambling, and problem gambling. The primary finding of this study are that contemporary video games are not, in themselves, associated with increased potential for problematic gambling, indeed, the position that problem gaming and problem gambling are fundamentally connected is questioned.

・文献リンク:https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563217306659?via%3Dihub

以上です。淡々と。


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