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【ES:No.19】Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users(2017)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。本研究では、なぜ人々はTwitchなどのサービスを通じて他者がゲームをプレイするところを見たいのかについて調査する。

・今日のe-sports論文
Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users
Computers in Human Behavior, Volume 75, October 2017, Pages 985-996
Max Sjöblomab, Juho Hamari

・論文のアブストラクト
本研究では、なぜ人々はTwitchなどのサービスを通じて他者がゲームをプレイするところを見たいのかについて調査する。アンケート調査(N=1097)を通じて、5つの異なるタイプの動機について利用と満足の観点から検討をする。認知的、感情的、個人的統合、社会的統合、緊張緩和の5つである。情報探索はユーザーがサービスに費やす時間と視聴するストリーマー数に正の関係が見られた。さらに、緊張緩和、社会的統合そして感情的な動機は人々がストリームを見る時間と正の関係があった。また社会的統合動機がサブスクリプション行動の主要な予測因子であることもわかった。本研究は、オンラインゲームやビデオストリームの文脈における新しいメディアの形を消費する動機を理解する基礎となる。


(以下本文引用)
This study investigates why people choose to watch others play video games, on services such as Twitch. Through a questionnaire study (N = 1097), we examine five distinct types of motivations from the uses and gratifications perspective: cognitive, affective, personal integrative, social integrative and tension release. Information seeking is shown to be positively associated with the amount of hours that users chose to spend on the service, as well as the amount of individual streamers they choose to watch. Furthermore, we find that tension release, social integrative and affective motivations are positively associated with how many hours people watch streams. We also find that social integrative motivations are the primary predictor of subscription behaviour. This study lays the groundwork for understanding the motivations to consume this emerging form of new media in the context of online games and video streams.

・文献リンク:https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563216307208?via%3Dihub

以上です。淡々と。


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