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【ES:No.23】Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androstenedione but decreases in aldosterone(2018)

今日も淡々とe-sports論文のアブストラクトを紹介。e-sports(LoL)プレイ中のホルモン変化について。色々な論文があるなあ。

・今日のe-sports論文
Testing men's hormone responses to playing League of Legends: No changes in testosterone, cortisol, DHEA or androstenedione but decreases in aldosterone
Computers in Human Behavior, Volume 83, June 2018, Pages 230-234.
Peter B.Gray, Jimmy Vuong, David T.Zava, Timothy S.McHale.

・論文のアブストラクト
e-sportsつまり競技ビデオゲームはオンラインでのプレイと視聴が急速に増えている。LoLのようにe-sportsの人気の理由はスキルに基づく連携型の競技を特徴としていることもある。かなりの文献が男性ホルモンと競技に焦点を当てているが、男性のビデオゲームのプレイへのホルモンの反応についてのリサーチはほとんどない。本研究の目的は、若い米国男性のステロイドホルモンレベルに対する、連携をベースとしたe-sportsをプレイする効果について調査することである。我々は他者やコンピューターとLoLで対戦プレイをするe-sportsクラブメンバー(n=26)の、反応に対する唾液のステロイド変化についてテストをした。我々は、e-sportsの競争がテストステロン、コルチゾール、DHEAおよびアンドロステンジオンのレベルを上昇させ、敗者よりも勝者における増加が顕著になるという仮説を立てた。参加者からは競技の前後15〜27分間の唾液サンプルを得た。唾液テストステロン、コルチゾール、DHEAおよびアンドロステンジオンのレベルは、人とコンピュータとの対戦という違いや勝ち負けという違いにおいて変化はなかった。しかしながら、プレイ期間(16~27分の範囲)は、人に対するプレー中のDHEA、アンドロステンジオンおよびテストステロンの変化と正の相関があった。アルドステロン値は全体的に低下をした。比較的短いプレイのように非公式で慣れ親しんだ環境は一般的に否定的な結果を説明する。これら発見はe-sportsのプレイの生理学的な効果の記録に役立ち、e-sportsをやったり観たりする理由をより理解するのに貢献する。

(以下本文引用)
Esports, or competitive video gaming, has rapidly increased in online play and viewing. The popularity of esports such as League of Legends may derive in part because it features skills-based coalitional competition. Whereas a sizable literature focuses on adult human hormones and competition, little research has addressed the hormone responses of men playing video games. The purpose of the present study is to investigate the effects of playing a coalitionary-based esport on young U.S. men's steroid hormone levels in a naturalistic study. We tested salivary steroid changes in response to esports club members (n = 26) playing League of Legends against other people and the computer. We hypothesized that esports competition would increase testosterone, cortisol, DHEA and androstenedione levels, with more pronounced increases in winners than losers. Participants provided saliva samples before and after competitions lasting 15–27 min in duration. Salivary testosterone, cortisol, DHEA and androstenedione levels did not change overall or between play against people vs. the computer or with respect to winning or losing. However, play duration (range 16–27 min) was positively related to changes in DHEA, androstenedione and testosterone during play against people. Aldosterone levels decreased overall. We suggest that the informal and familiar environment as well as relatively short play duration help account for generally null findings. These findings help document physiological effects of esport play, in turn contributing to a richer understanding of why so many play and watch esports.

・文献リンク:https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563218300621

以上です。淡々と。


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