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買い物でわかる男女脳の違い-Differences between male and female brains revealed through shopping-

皆さんこんばんわ。今回は買い物をする時に注目するポイントの違いによって、その人が男性脳か女性脳かを見分ける方法を『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに以前の記事で男性脳は物欲が強く、女性脳は人欲が強い傾向にあるとの事でした。よければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, we will introduce some excerpts from ``Gender Brain Strategies'' on how to tell whether a person has a male or female brain based on the points they pay attention to when shopping. By the way, in a previous article, I mentioned that men's brains tend to have a strong desire for material things, while women's brains tend to have a strong desire for people. Please also take a look at this article.

”物欲と人欲の違いは、物事の注目するポイントの違いにも通じます。男性脳の人はまず具体的な機能や性能、スペックを知りたがります。これに対して女性脳の人は「誰が使っているか」「どういう人向けか」といった「人」に関する事に注目します。”

”The difference between material desire and human desire also leads to a difference in the point of focus on things. People with male brains first want to know specific functions, performance, and specifications. On the other hand, people with female brains focus on things related to "people" such as "who is using it" and "what kind of people is it for?"

見ているのはモノか、人か。この差はビジネスをする上でも非常に重要です。商品そのものの写真や映像を出した「スペック重視」の広告は男性脳には届いても、女性脳の人には振り向いてもらえません。女性脳の人に売りたければ、その商品を使ってメリットを享受している人を必ず出す事です。”

Are you looking at things or people? This difference is extremely important when doing business. Advertisements that focus on specs and include photos and videos of the product itself may reach men with a male brain, but they won't turn heads with a female brain. If you want to sell to people with female brains, be sure to show people who are using the product and enjoying the benefits.”

皆さんいかがだったでしょうか。何か心当たりはありましたか。ちなみに男性の15%は女性脳、女性の10%は男性脳という医学的報告もあるようです。普段の何気ない会話や行動から相手がどこに着目しているかによって判断出来るかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Did you notice anything? By the way, there seems to be a medical report that 15% of men's brains are female brains, and 10% of women's brains are male brains.You may be able to tell which type the other person is based on what they are focusing on from casual conversations. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】

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参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社

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