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あいさつの時の一流営業マン-Top-notch salesman at the time of greeting-

皆さんこんばんわ。前回の記事では業績が悪い時の一流営業マンについてご紹介させて頂きました。スランプの時こそ、やるべきことを明確にするのが大事とのことでした。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。営業職以外の方も是非ご覧ください。

Everyone, good evening. In the previous article, I introduced top-notch salespeople when business performance was poor. He said that when you're in a slump, it's important to be clear about what you need to do. If you are interested, please check out these articles as well. This time, I would like to introduce some excerpts from the title ``First-rate, second-rate, third-rate sales''. Please take a look even if you are not in sales.

”三流は名刺をそのまま、二流は名刺にコメントを添え、一流は名刺と「自己紹介ツール」を渡す。多くの営業マンは、初対面の時、特別な工夫をせずに名刺を渡します。時折、名刺の片隅に「よろしくお願いいたします」と書いている人もいます。これだけでも、十分に素敵なのですが、さらなる工夫を紹介しましょう。そこでお勧めの方法が、

"Third-rate students receive their business cards as is, second-rate students add comments to their business cards, and first-rate students receive business cards and a ``self-introduction tool.'' Many salespeople simply hand over their business cards when they first meet someone, without any special effort. Sometimes people write "Thank you for your support" in one corner of their business cards. This alone is nice enough, but let's introduce some additional ideas. The recommended method is"

初回の訪問で、自分のプロフィール(自己紹介ツール)を一緒に渡す方法です。営業は商品を売る前に自分を売る職種です。なかには、「自分を売らず、商品を売れ」という人もいます。営業をわかっていないなと思います。「この人から買いたい」と思わせる”何か”があるから、成績に差が出るわけです。少しでも、自分を知ってもらうために出来ることを考える。それが営業の正解です。”

"to provide your profile (self-introduction tool) on your first visit. Sales is a profession where you sell yourself before you sell a product. Some people say, ``Don't sell yourself, sell the product.'' I don't think you understand business. There is something ``something'' that makes you want to buy from this person that makes the difference in performance. Think about what you can do to get people to know you, even if only a little. That is the correct answer for sales."

皆さんいかがだったでしょうか。最近ではオンラインでの商談も増えてきているので、その場合は初回のWEB商談時に使ってみるといいかもしれません。商談時間もお客様によって様々かと思うので臨機応変に使ってみてください。きっと他の営業マンと比べて印象は変わってくるはずです。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Recently, there has been an increase in online business negotiations, so in that case, you may want to try using it during your first web business negotiation. The business meeting time may vary depending on the customer, so please use it flexibly. I'm sure your impression will be different compared to other salespeople. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社


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