見出し画像

一流営業マンのプレゼンの説得とは!?-What is the persuasion of top salespeople in their presentations? ?-

皆さんこんばんわ。今回は一流営業マンのプレゼンの説得について『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。ちなみに前回の記事では一流営業マンのプレゼンの伝え方ついてご紹介させて頂きました。良ければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, third-rate sales'' about persuasion in presentations by top-class salespeople. By the way, in the previous article, I introduced how top salespeople give presentations. If you'd like, please take a look at those articles as well.

”三流は、「自分も使っている」と説得し、二流は、「あの人も使っている」と説得し、一流は「方法は2つある」と選んでもらう。そもそも営業マンに説得されたいとは思わないでしょう。むしろ説得されると「説得されてたまるか!」と思ってしまうものです。つまり、営業において説得は逆効果なのです。”

A third-rate person is persuaded by saying, ``I use it too,'' a second-rate person is persuaded by, ``That other person is using it, too,'' and a first-rate person is persuaded to choose, ``There are two ways to do it.'' You probably don't want to be persuaded by a salesperson in the first place. In fact, when someone tries to persuade you, you end up thinking, ``I can't resist being persuaded!'' In other words, persuasion is counterproductive in sales.

”そもそもプレゼンとは「説得」をすることではなく、「納得」を得るための行為。これを忘れてはいけません。そして次の流れで提案します。B案はあなたがベストだと考える本命案です。「A案メリット」→「A案デメリット」→「B案デメリット」→「B案メリット」の順に伝えます。このように選択肢を示すことで、納得できる決定をしていただけるのです。”

"In the first place, a presentation is not about "persuasion", but rather an act of getting "agreement". Don't forget this. I would like to propose the following flow. Plan B is your favorite plan that you think is the best. Tell them in the order of ``Advantages of Plan A'' → ``Disadvantages of Plan A'' → ``Disadvantages of Plan B'' → ``Advantages of Plan B.'' By presenting options in this way, you can make an informed decision."

皆さんいかがだったでしょうか。これは相手が男性脳の場合によく使えます。逆に女性脳の場合は二流の説得が効果あったりします。このように営業と男女脳の違いを掛け合わせるとさらに効果的です。お客様へプレゼンする際には是非意識してみてください。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? This is often used when the other person has a male brain. Conversely, in the case of female brains, second-rate persuasion may be effective. It is even more effective to combine sales and the differences between men and women's brains in this way. Please keep this in mind when presenting to customers. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.

【前回記事】

【男女脳戦略】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社




この記事が参加している募集

はじめての仕事

仕事について話そう

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?