見出し画像

英語 長文読解 英検2級レベル

Katie had always been fascinated by the ocean and its mysterious creatures. She dreamed of becoming a marine biologist one day. To pursue her passion, she decided to spend her summer break volunteering at a local marine research center.

Her first day at the research center was both exciting and overwhelming. She was introduced to the team of scientists who would be her mentors for the summer. They explained that their main focus was studying the behavior of dolphins in the nearby bay.

Katie's first task was to assist in collecting data during a dolphin-watching expedition. She was handed a notebook and a pair of binoculars. As the boat sailed into the bay, Katie kept a close eye on the water. It didn't take long before she spotted a group of dolphins leaping out of the water and playing in the waves. She quickly recorded their behavior, noting how many times they breached the surface and how they interacted with one another.

Over the weeks that followed, Katie learned about the different species of dolphins that frequented the bay. She also got to know their distinctive behaviors and sounds. She was particularly intrigued by a dolphin named Luna, who seemed to be the leader of the group. Luna had a unique whistle that the researchers could identify from a distance.

Katie's summer at the research center was an incredible learning experience. She worked long hours, but she didn't mind. She knew that every bit of data she collected was contributing to a greater understanding of these magnificent creatures.

At the end of the summer, Katie felt a sense of accomplishment. She had taken another step toward her dream of becoming a marine biologist, and she had formed a special connection with the dolphins of the bay.


質問:

  1. What is Katie's dream career?

  2. Where did Katie decide to volunteer during her summer break?

  3. How did Katie feel on her first day at the research center?

  4. What was the main focus of the research at the marine center?

  5. What was Katie's first task during her volunteering?

  6. What did Katie observe during the dolphin-watching expedition?

  7. What intrigued Katie about a dolphin named Luna?

  8. How did Katie feel about her summer experience at the research center?

解答:

  1. Katie's dream career is to become a marine biologist.

  2. Katie decided to volunteer at a local marine research center during her summer break.

  3. On her first day at the research center, Katie felt both excited and overwhelmed.

  4. The main focus of the research at the marine center was studying the behavior of dolphins in the nearby bay.

  5. Katie's first task during her volunteering was to assist in collecting data during a dolphin-watching expedition.

  6. During the dolphin-watching expedition, Katie observed a group of dolphins leaping out of the water and playing in the waves. She recorded their behavior.

  7. Katie was intrigued by Luna's unique whistle, which the researchers could identify from a distance.

  8. Katie felt a sense of accomplishment and had formed a special connection with the dolphins of the bay at the end of her summer experience at the research center.



ケイティはいつも海とその神秘的な生き物に魅了されていました。 彼女はいつか海洋生物学者になることを夢見ていました。 情熱を追求するために、彼女は夏休みを地元の海洋研究センターでボランティア活動に費やすことにしました。

研究センターでの彼女の初日は刺激的であり、圧倒されるものでした。 彼女は、この夏の指導者となる科学者のチームに紹介されました。 彼らは、主な焦点は近くの湾のイルカの行動を研究することだと説明した。

ケイティの最初の仕事は、イルカウォッチング遠征中のデータ収集を手伝うことでした。 彼女にはノートと双眼鏡が渡されました。 ボートが湾に入っていく間、ケイティは水面を注意深く見守った。 彼女はイルカの群れが水から飛び出し、波の中で遊んでいるのを見つけるまでに時間はかかりませんでした。 彼女はすぐに彼らの行動を記録し、彼らが何回水面に侵入したか、そして彼らがどのように相互作用したかを記録しました。

その後数週間にわたって、ケイティはこの湾に頻繁に訪れるさまざまな種類のイルカについて学びました。 彼女はまた、彼らの特徴的な行動や鳴き声についても知ることができました。 彼女は特に、グループのリーダーであると思われるルナという名前のイルカに興味をそそられました。 ルナは独特の笛を持っており、研究者たちは遠くからでもそれを識別できた。

研究センターでのケイティの夏は素晴らしい学習体験でした。 彼女は長時間働いたが、気にしなかった。 彼女は、収集したあらゆるデータが、これらの素晴らしい生き物についてのより深い理解に貢献していることを知っていました。

夏の終わりに、ケイティは達成感を感じました。 彼女は海洋生物学者になるという夢に向けて新たな一歩を踏み出し、湾のイルカと特別なつながりを築いていました。

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?