一流営業マンが使っているボールペンとは!?-What ballpoint pens are used by top salespeople? ?-
皆さんこんばんわ。前回の記事で一流営業マンが選ぶネクタイについてご紹介させて頂きました。値段やブランドなどではなく色で選ぶという事でしたね。そちらの記事が気になる方はチェックしてみてください。そして今回は一流営業マンが選ぶボールペンについて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。
Everyone, good evening. In the previous article, we introduced the neckties that top salespeople choose. I was choosing based on color rather than price or brand. If you are interested in those articles, please check them out. And this time, we would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate sales'' about the ballpoint pens chosen by top salespeople.
”ボールペンを選ぶ時、三流は「安さ」で選び、二流は「書きやすさ」で選び、一流はボールペンを「重さ」で選ぶ。知る人ぞ知るルールですが、ボールペンの重さ(重厚さ)は、契約に対する営業マンの思い入れを表す不文律があるのです。でもなぜ重さなのか?それは契約書にサインする立場になるとわかります。”
”When choosing a ballpoint pen, a third-class person chooses based on ``cheapness,'' a second-class person chooses based on ``ease of writing,'' and a first-class salesperson chooses a ballpoint pen based on ``weight.'' Only those in the know know this, but there is an unwritten rule that the weight (heavyness) of a ballpoint pen represents the salesman's commitment to the contract. But why the weight? You will understand this when you are in a position to sign the contract. ”
”ペンの重さは場の空気を変えるパワーがあります。私が契約する時にモンブランのペン(数万円の高級ペン)を手渡された時のこんな会話を思い出します。「おっ、いいペンですね」「やはり特別なセレモニーですから」おそらく気持ちが引き締まる事でしょう。これがペンのパワー。一流の営業マンが安物のペンを使わないのはそのためです。”
”The weight of the pen has the power to change the atmosphere of the place. I remember the conversation I had when I was handed a Montblanc pen (a luxury pen worth tens of thousands of yen) when I signed a contract. "Oh, that's a nice pen." "It's a special ceremony after all." You'll probably feel better. This is the power of the pen. That's why top salespeople don't use cheap pens.”
皆さんいかがだったでしょうか。これは営業ノウハウやスキルなどではなく自分の意識次第ですぐに実行することができます。ちなみに僕はパーカーやクロスのボールペンをお客様用として使っていました。重要なのはブランドではなく「重厚さ」です。お客様に手渡す唯一の文具になるので是非ふさわしい物を選んでみてください。あなたの営業活動がうまくいくことを願っております。それではまた。ありがとうございました。
What did you all think? This can be done immediately based on your own awareness, not on sales know-how or skills. By the way, I used Parker and Cross ballpoint pens for customers. What is important is not the brand but the "heavyness". This will be the only stationery you will hand out to your customers, so please be sure to choose the appropriate stationery. I hope your business activities go well. See you soon. thank you very much.
【前回記事】
参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社
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