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営業の大切な7つの心得〜その5「与えて、与えて、与える営業」になる〜Seven Important Principles for Sales: Part 5: Become a "Giving Salesperson"

皆さんこんばんわ。前回の記事では、営業の大切な7つの心得〜その4「売り込み」をしない〜についてご紹介させて頂きました。まず「自分がされて嫌な営業」の仕方を自覚するとの事でしたね。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の働き方大全』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Good evening everyone. In the last article, I introduced the 7 important things to keep in mind when doing sales - No. 4, "Don't sell." First, it said that you should be aware of the types of sales that you don't like being done to you. If you're interested, please check out that article. And this time, I'd like to introduce the contents of the title with an excerpt from "The Complete Guide to Working in Sales."

”「買う」と「買わされる」の違いは分かりますか?この2つの行動は似て非なりで、180度違ったものですね。買うは得る行為ですが、買わされるは奪われる行為です。この違いを理解しているかどうかで、営業として活躍できるか、それとも苦戦し続けるかが決まってしまうのです。結果を出している営業と話をしていると「この情報だけはどうしても知ってもらいたいんですよ」と言ったようなことを必ず言います。”

”Do you know the difference between "buying" and "being forced to buy"? These two actions are similar but not the same, and are completely different. Buying is an act of gaining, while being forced to buy is an act of being taken away. Whether you understand this difference or not will determine whether you will be successful as a salesperson or continue to struggle. When talking to salespeople who are getting results, they always say something like, "There is one piece of information I absolutely want you to know."

”情報を送るとしても実際に会って伝えるにしても「お客様にどうしてもこれを与えたい」と思って行動している人は強いのです。一方、結果が出ていない営業は「今月ゼロだったらヤバイ。何とか買ってもらわないと」と思って行動しています。こういった裏で思っている気持ちはなぜか伝わってしまうもので、どんなに取り繕ってもお客様にはばれてしまいます。これからは「お客様に与えたい」と思って行動する営業が必要とされるのです。”

”Whether it's sending information or meeting face-to-face to communicate, people who act with the thought, "I really want to give this to the customer," are strong. On the other hand, salespeople who aren't seeing results act with the thought, "If we get zero this month, that's bad. I have to get them to buy something somehow." For some reason, these hidden thoughts are conveyed, and no matter how hard you try to hide them, the customer will see through. From now on, salespeople who act with the thought, "I want to give this to the customer," will be needed.”

皆さんいかがだったでしょうか。GIVEの精神ってとっても大事ですよね。ただ、相手にとって必要な情報かどうかは、ちゃんと精査して考えていきましょう。全く関係のない情報だと求めていないんだけど、、、となりかねないので!採用においては同業界、同規模、同地域の事例、営業ではトレンドや最新情報など有益な情報がおすすめです。今回の記事が何か少しでも参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? The spirit of GIVE is very important, isn't it? However, you should carefully examine and think about whether the information is necessary for the other party. If it is completely unrelated information, they may end up thinking, "I didn't ask for this..."! In the case of recruitment, it is recommended to look for useful information such as cases in the same industry, the same size, or the same region, and in sales, trends and the latest information. I hope this article was of some help to you. Until next time. Thank you.


【前回記事】


参考文献:営業の働き方大全
著者:菊原智明
大和書房


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