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一流営業マンの知らない言葉に遭遇した時の対応-What to do when you encounter words you don't know from top salespeople-

皆さんこんばんわ。今回は一流営業マンの知らない言葉に遭遇した時の対応ついて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。ちなみに前回の記事では一流営業マンのクロージングでNOと言われた時の対応についてご紹介させて頂きました。良ければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate salespeople'' about how top-level salespeople respond when they encounter words they don't know. By the way, in the previous article, I introduced how top salespeople respond when they are told no at closing. If you'd like, please take a look at those articles as well.

"三流は、知らないといい、二流は、知っているフリをし、一流は、「知らないこと」は堂々と質問する。営業をしていると、業界用語や専門用語といった「知らない用語」に遭遇します。実は、この「知らない用語」に対する対応で、営業の質が変わります。「わかったフリ」をしてしまう営業マンも少なくありませんが、間違いなく、後で困ることになります。"

"Third-rate people say they don't know, second-rate people pretend to know, and first-rate people openly ask questions about things they don't know. As you work in sales, you will come across unfamiliar terms such as industry terms and technical terms. In fact, the quality of your sales will change depending on how you deal with these "unknown terms." Many salespeople pretend to understand something, but this will definitely lead to trouble later on."

"知らない用語に対しては、「全体は知っているが、疑問点がある」という構造で質問をすると、お客様は「もっと教えるぞ」となるわけです。営業マンは業界用語や社内用語といった知らない用語に遭遇した時、知っているフリをしてもダメですし、知らないといってもダメなのです。堂々と質問で概略を掴むようにしてみてください。それはお客様の立場から考えても、頼もしく映る行為です。"

"When you ask a question about a term that you don't know, using the structure ``I know the whole thing, but I have some questions,'' the customer responds, ``I'll tell you more.'' When salespeople encounter terms they don't know, such as industry terminology or company terminology, it's no use pretending to know them, and it's no good even if they say they don't know them. Please try to get an overview by asking questions. From a customer's perspective, this is a reliable behavior."

皆さんいかがだったでしょうか。営業しているとこういう状況ってよくありますよね。知らない用語があるとつい流してしまいがちですが、後々話についていけなくなるよりかは、断然いいはずです。質問をする際には上記のように一工夫してトライしてみてください。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Situations like this often occur when running a business. If there is a term you don't know, you tend to ignore it, but it's definitely better than not being able to keep up with the conversation later. When asking questions, please try to be creative as described above. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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