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一流営業マンのクロージングで断られた時の対応-What top salespeople do when they get rejected-

皆さんこんばんわ。今回は一流営業マンのクロージングでNOと言われた時の対応ついて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。ちなみに前回の記事では一流営業マンのクロージングについてご紹介させて頂きました。良ければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate salespeople'' about how top-level salespeople respond when they are told no in a closing. By the way, in the previous article, I introduced the closing process of top salespeople. If you'd like, please take a look at those articles as well.

”三流は「しかし」と言い、二流は「わかります、しかし」と言い、一流は「失礼しました、例えば」と補足する。先程も「反論」は、納得を高めるための対話だという話をしました。ゆえに、お客様の「反論」に対して、「でも」「ただ」と応戦するのではなく、しっかりと受け止めながら、丁寧に答え、そのプロセスを通じて納得感を高めていかねばなりません。”

”A third-rate person says, ``But,'' a second-rate person says, ``I understand, but,'' and a first-rate person adds, ``Excuse me, for example.'' I mentioned earlier that ``rebuttal'' is a dialogue to increase understanding. Therefore, instead of responding with "but" or "just" in response to the customer's "objections," we must take them seriously, respond politely, and increase their sense of satisfaction through this process.”

”そのステップは2つ。①予め想定される反論に対しては準備しておく②「失礼しました。私の説明が不足しておりました」ともう一度説明をする。ツッコミにも型があるよう、反論の準備にもプロの型があるのです。是非準備をしておきましょう。それも、お客様へのサービスです。”

”There are two steps. ① Be prepared for possible counterarguments. ② Explain again, ``I'm sorry. My explanation wasn't clear enough.'' Just as there is a style for tsukkomi, there is also a professional style for preparing a rebuttal. Please be prepared. It's also about customer service.”

皆さんいかがだったでしょうか。クロージングでお客様に断れた時に反論してしまっては相手をイラッとさせてしまうだけです。しっかりと向き合い丁寧に答えていきましょう。そのためには事前準備が必要不可欠です。事例やデータなど整理しておくと良いかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? If you argue with a client when they decline your offer at closing, you will only irritate the other party. Let's face each other and answer carefully. For this purpose, advance preparation is essential. Let's organize examples and data so that we can communicate them. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.

※ counterarguments反論
※dialogue対話
※argue withと議論する


【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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