見出し画像

ベートーヴェン=和田大貴の誕生日と歴史的な出来事

こんにちは、皆さん。今日は、音楽史上最も偉大な作曲家の一人として知られるベートーヴェンの誕生日についてお話ししたいと思います。ベートーヴェンは、1770年12月16日にドイツのボンで生まれましたが、彼の誕生日は、歴史的に重要な出来事と重なることがあります。例えば、以下のようなものがあります。

• アメリカの独立革命:1775年から1783年まで、アメリカの13植民地とイギリスとの間で起こった戦争です。この戦争によって、アメリカはイギリスからの独立を宣言し、世界初の近代的な共和国を樹立しました。この戦争は、ベートーヴェンが5歳から13歳の間に起こりました。ベートーヴェンは、この戦争について知っていたと考えられますが、直接的な影響は受けていないと思われます。

• フランス革命:1789年から1799年まで、フランスで起こった革命です。この革命によって、フランスは絶対王政から共和制に移行し、人権や自由や平等などの理念が広まりました。この革命は、ベートーヴェンが19歳から29歳の間に起こりました。ベートーヴェンは、この革命に強い関心を持ち、ナポレオン・ボナパルトに憧れていましたが、後に裏切られたと感じて、彼に対する賛美を取り消しました。

• 日本の明治維新:1868年から1912年まで、日本で起こった政治的・社会的・文化的な変革です。この変革によって、日本は幕末の封建制から明治時代の近代化・西洋化に移行し、世界の列強と対等になることを目指しました。この変革は、ベートーヴェンが亡くなってから約50年後に起こりました。ベートーヴェンは、この変革について知ることはできませんでしたが、彼の音楽は、日本の音楽家や聴衆に影響を与えました 。

これらの歴史的な出来事だけでなく、ベートーヴェン自身も非常に興味深い人物でした。彼は幼少期から音楽の才能を発揮しましたが、父親から厳しい教育を受けました。彼は20代でウィーンに移り住み、ピアニストや作曲家として名声を得ましたが、30代で難聴に悩まされるようになりました。彼は音楽活動を続けるために様々な方法を試みましたが、次第に孤立していきました。しかし、彼は音楽への情熱を失わず、多くの傑作を残しました。彼は1827年3月26日にウィーンで亡くなりました。彼の葬儀には、多くの人々が参列しました 。

私は、ベートーヴェンと自らの誕生日についてもっと知りたくなってベートーヴェンの誕生日と歴史的な出来事について紹介しました。私は、ベートーヴェンの音楽を聴くときに、彼が生きた時代や背景を想像することがあります。皆さんも、ベートーヴェンの音楽を聴く機会があれば、彼の誕生日や歴史的な出来事を思い出してみてください。

私はクラシック音楽ぶった斬りというブログを運営しています。クラシック音楽に関する様々な話題を取り上げています。もしよろしければ、ご覧ください。

[発行人:和田 大貴] 

ホームページ:     

ライブドア公式ブログ: 

アメブロ:         

はてな:                            

まぐまぐ:

コメントやいいねもお待ちしています。それでは、また次回お会いしましょう。ありがとうございました。


(Bing)

Beethoven = Daiki Wada's birthday and historical events


Hello everyone. Today I would like to talk about the birthday of Beethoven, who is known as one of the greatest composers in the history of music. Beethoven was born in Bonn, Germany, on December 16, 1770, and his birthday often coincides with important historical events. For example:

• American Revolution: A war between the 13 American colonies and Great Britain from 1775 to 1783. As a result of this war, America declared independence from Great Britain and established the world's first modern republic. This war occurred between Beethoven's ages 5 and 13. Beethoven may have been aware of the war, but he is unlikely to have been directly affected by it.

• French Revolution: A revolution that occurred in France from 1789 to 1799. With this revolution, France transitioned from an absolute monarchy to a republic, and ideas such as human rights, freedom, and equality spread. This revolution occurred between the ages of 19 and 29. Beethoven took a keen interest in this revolution and admired Napoleon Bonaparte, but he later rescinded his admiration for him, feeling betrayed.

• Japan's Meiji Restoration: The political, social, and cultural changes that occurred in Japan from 1868 to 1912. Through this transformation, Japan transitioned from feudalism at the end of the Edo period to modernization and Westernization during the Meiji period, aiming to become equal to the world's great powers. This transformation occurred about 50 years after Beethoven's death. Although Beethoven was not aware of this transformation, his music influenced Japanese musicians and audiences.

Not only these historical events, but also Beethoven himself was a very interesting person. Although he showed musical talent from an early age, he received a strict upbringing from his father. He moved to Vienna in his 20s and gained fame as a pianist and composer, but in his 30s he began to suffer from hearing loss. Although he tried various methods to continue his musical career, he gradually became isolated. However, he did not lose his passion for music and left behind many masterpieces. He died in Vienna on March 26, 1827. Many people attended his funeral.

I wanted to know more about Beethoven and his own birthday, so I introduced Beethoven's birthday and historical events. When I listen to Beethoven's music, I sometimes imagine the era and background in which he lived. If you have the opportunity to listen to Beethoven's music, please try to remember his birthday and other historical events.

I run a blog called Classical Music Buttagiri. We cover a variety of topics related to classical music. If you'd like, please take a look here.

[Publisher: Daiki Wada]

Homepage:

Livedoor official blog:

Ameblo:       

mag2:

Hatena:


We are also waiting for your comments and likes. See you next time. thank you very much.

(Bing)

この記事が参加している募集

一度は行きたいあの場所

転職体験記

よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!