見出し画像

歴史長編「Another Story of A Few Ladies」第2章 Vol.21

~龍馬が愛した女たちの明治を生きる物語~
第2章 The Last Vital Lady


Vol.21

Without both voices, the two ladies looked up at the sky, like each other doing.
They could not find any words, but definitely, they showed each slightly gentle smiles forward each other. 
Like they could feel both mentalities against one of them.

 言葉はなくとも、二人の女性は同じように空を見上げ、言葉が見つからないけれども、確かにお互いの心情を感じ合えるような穏やかな微笑みを、浮かべていました。


After their first meeting, Ms.OMOTO thought; 
Mr.RYOUMA SAKAMOTO died, and also connected our encounter, without our wishes. 
; But I feel somehow I can befriend Mrs.ORYOU and Ms.SANAKO, like my old friends.

  お元さんは、のちにこう思ったそうです。
〈私達の出会いを繋げてくれた龍馬さんは亡くなられたけれども、私はなんだか、お龍さんともお佐那様とも、昔なじみの友達のように仲良くなれそうな気がするわ〉、、、と。


One day on the weekend morning, Ms.OMOTO had gone to a place of the old SATSUMA Villa, before the Meiji restoration.
With two young Christian pupils. 

ここから先は

632字

¥ 300

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?