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一流営業マンの面倒なお客様への対応とは!?-How do top salespeople deal with troublesome customers? ?-

皆さんこんばんわ。今回は一流営業マンの面倒なお客様への対応について『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。ちなみに前回の記事では一流営業マンの不安を感じた時の乗り越え方ついてご紹介させて頂きました。良ければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate sales'' about how top-class salespeople deal with troublesome customers. By the way, in the previous article, I introduced how top salespeople overcome anxiety when they feel it. If you'd like, please take a look at those articles as well.

”三流はムカつき、二流は疲れ果て、一流は淡々と対応する。あなたはには苦手なお客様はいますか?やけに厳しかったり、なぜか冷たかったり、いろいろなお客様がいるものです。もし、いたとしたら、こう考えてください。「淡々とやるべきことをやると道は開ける」と。感情のスイッチをオフにし、ミッションを淡々とやったほうが、活路は開けます。もし、罵声や悪態を浴びられたとしたら、やはりその時はショックです。”

"Third-rate people are annoyed, second-rate people are exhausted, and first-class people are calm. Do you have a difficult customer? There are all kinds of customers, some of whom are very strict and others who are cold for some reason. If so, think about this. ``If you just do what you need to do, the path will open up.'' You'll have a better chance of survival if you turn off your emotions and simply carry out your mission. If you were to be yelled at or cursed at, it would still be a shock."

”でも、3年も経てば「そんなこともあったな」といったと思える、良い経験だったりするのです。10年経てば、最高の話のネタです。私もそうでしたがそれでも淡々と、頑張り続けた自分に誇りを感じるはずです。淡々とやることをやれば、面倒なお客様ほど、あなたのファンになってくれることも知ることでしょう。面倒なお客様はあなたの財産です。”

"However, after three years, it can be a good experience and make you think, ``That happened to me.'' After 10 years, it's a great conversation piece. I was like that too, but you should still feel proud of yourself for continuing to do your best. You'll find that if you do your best, the more troublesome your customers become, the more they'll become your fans. Troublesome customers are your assets."

皆さんいかがだったでしょうか。営業をしているといろいろなお客様に出会います。お互い人間なので、合う合わないはそれぞれあるかと思います。仮に面倒なお客様であったとしてもそこで毎回言い争っていては仕方ありません。一度冷静になって対応してみてください。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? When you are in business, you meet a variety of customers. We're both human beings, so I think we each have our own pros and cons. Even if you are a troublesome customer, there is no point in arguing with them every time. Please calm down and try to respond. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】

参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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