見出し画像

50カ国以上とトモダチに❤

「日々、どんな人と出会っているの?」。

留学後、こんな質問をたくさんいただきます。SyracuseUniversity(SU)は100カ国以上から留学生が集まり、専攻も背景も年齢もさまざま。キャンパスで学生生活を送っているだけでも多種多様な人と出会えるのが大きな魅力です。

日々の生活をぎゅっと凝縮すると、こんな感じ。登場するのは全部友人です!

朝、家を出ると近所に住むアメリカ人にばったり会い、近況報告。教室についたらエジプト人や台湾人とプログラミングを学び、インド人、ナイジェリア人と簿記を勉強。その後はいったんキャンパス内のジムで、タジキスタン人とイラク人とヨガクラスに参加。汗を流した後は、パキスタン人、トルコ人とごはんを食べて、図書館でロシア人、ブラジル人と起業について語り合う。ベラルーシ人に悩み事を相談し、学食に行けばペルー人が働いてて思わぬ出会いに喜んだり(勉強と仕事が両立できるよう、キャンパス内には学生向けの仕事がたくさんあるのです)。

休日にはアフガニスタン人とミュージカルを見て、モンゴル人とお茶を飲む。帰国が間近に控えたニカラグア人の送別会に顔を出し、ウズベクスタン人が作ってくれた郷土料理に舌鼓を打つ。別の日には、中国人と地元の中華料理店をはしごして味比べ。その他、ミャンマー、インドネシア、バングラデシュ、ベトナム、ガーナ、ポーランド、サウジアラビア、ドイツ、ギリシャと本当に多彩な人たちと知り合いました。イラン人もいた!国籍だけをカウントすれば、すでに50カ国以上の人と出会ってると思います 。誇張ではなく、本当に毎日がこんな感じ。オリンピックの入場式みたい!

画像1
アメリカ人、エジプト人の友人とキャンパス内のドームでバスケの試合を観戦

彼らの専攻も関心もさまざま。私と同じNewhouseでphotographyやPublicDiplomacyを学ぶ人もいれば、SUにある他のスクールで政治やビジネス、音楽、教育、生物、心理学、データセキュリティを学ぶ人たちも。もう、話を聞いているだけでわくわくします。

先学期はビジネススクールで展開される授業が必修科目だったおかげで、MBA専攻など畑違いの友人がたくさんできました。学校によってなんとなく学生の文化や思考回路も異なっていて、おかげで新しい世界をどんどん知ることができ、私の視界も広がります。ビジネススクールには米軍もたくさん学生を送り込んでいて(除隊後の生活手段を取得するため、軍が学費を支援している)、彼らの考え方や行動規範もまたちょっと違ってて面白い。

アフガン人、インドネシア人、アメリカ人の友人と週末に近郊の街までお出かけ

上記で紹介した友人はMasterやPh.dの学生が中心ですが、学部生と大学院生が合同でとれる授業も数多いので、20歳前後の学生ともたくさん知り合う機会も多いです。彼らの視点も意見もまた、様々で面白い!

性別はもちろん、年齢も国籍も本当に関係ない(ここで国名を書いてるのは、それが彼らのルーツであり自分たちが誇りをもって取り上げる話題の1つだから!)。お互いが何に興味を持っているのか、どんな経路を経てこれから何をしようとしているのか。そんなことを基本的には楽しく、笑いながら語り合う。

ベラルーシ人の友人と近所でブランチ

ここにたどり着くまでにはみなそれぞれ迷いも苦労も尽きず、将来への不安もある。国によっては帰国することが難しかったり、帰国すればいろんな制約があって今のような自由なんて享受できない国もある。

みんなそれぞれの思いを抱えながら、この場では出会いを慈しみ、感謝し、相手を尊重しながらともに過ごす時間を楽しむ。同じ瞬間は二度と来ない、ってみんなわかっているからだと思います。

私も今のこの環境が大好き。人との出会いこそが、私自身の世界も広げてくれると信じています。できればずっとずっと、ここでこうしていたい。でも私自身も変わっていくし、周囲も動いていく。縁があれば、きっとまた会える。そう信じて、とりあえず今はこの瞬間を最大限、慈しもうと思います。

ベトナム人、ガーナ人の友人と近郊にある滝を訪れました

Who do you meet every day? This is the question I have often received since I came to Syracuse.

So my days are like this...I walk to the campus with my American neighbor and joined the class with my classmates from Egypt, Taiwan, India, and Nigeria. Then I joined the yoga class in the school gym with my friends from Tajikistan and Iraq. After having lunch with my friends from Turkey and Pakistan, I moved to the library to talk about my start-up idea with my Russian and Brazilian friends. I talk about my concern to my Belarusi friend and stopped by a cafe to find out my friend from Peru was working there. On weekends, I go out to see the musical with friends from Afghanistan and have tea with a Mongolian friend. At the party hosted by a Nicaraguan friend, I fell in love with the food my Uzbekistan friend made. Another favorite thing to do on holiday is hopping around local Asian restaurants with my Chinese friend. I also met people from Myanmar, Indonesia, Bangladesh, Vietnam, Ghana, Poland, Saudi Arabia, and Germany...

 I have probably encountered people from around 50 nationalities just by being a student at SU. Their major is different, too, from Business, Law, Education, Psychology, Biology, Music, Data Security..etc.Even in Newhouse, their majors are diverse, from Photography to Public Diplomacy.  

Gender, age, nationality...they don't matter here. (I described nationalities here because it is one of the topics we proudly talk about as our unique culture!)Everyone has their own goals and intentions. Everyone has a different reason and suffered somehow to come here, but we all are brave enough to challenge a new thing. Some can't go back to their countries because of safety issues, while others enjoy the freedom they can't have in their home countries. 

We all know this won’t last forever, which is why we cherish this moment as much as we can. We enjoy each encounter, respect who we are, laugh together, and spend a happy time together. This is a total blessing. 

I just love the people I meet and this circumstance that I can enjoy such a diverse community. My wish for now is to stay here as long as possible.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?