見出し画像

Vol.31 | あなたの大好きな人がつまづいた時に、思い出したい1つのこと│One thing to remember when your favorite person stumbles

◎日本語◎

大切な人が、
上手く行かないことがあったり等
どん底に落ち込んでる時。

何かできることはないかとアタフタする人は、
相手のためを思える
素敵な人なんだなと思います✿





あなたがもし、隣で落ち込んでいるパートナーに
「何かしてあげられることはないかな?」
そんなことを思った時は…

私はあなたに、こう伝えたいです😋

「あなたのいつもと変わらない笑顏が
最高のエネルギーになる!✨」

と💐





心も体も壊れたことがある
私の経験上のお話。

当時は、側にいる人たちの
いつもと変わらない笑顔や態度が
なによりのエネルギーになったから。

(恐らく親はとても心配しただろうけど😂)

いつもと変わらない態度で接してくれたから、

「私はここにいていいんだ!」
と「居場所」をもたらしてくれ、
安心して回復できました。


時間はかかりましたが
その間もじっくり見守ってくれました。





もしもその時に
「あなたのことが心配心配!」
と困った顔で接されていたのなら

回復し辛かっただろうなあと思います🤦💦

心配とは、「相手の力を信用していない」
というメッセージにもなるから。

(だから今も周りの方々には感謝、
おかげでこうしてnoteを書ける私がいます😋🌸)





だから、もし、
あなたに励ましたい人がいるのなら✿


こういうときこそ普通に普通に!!
いつも通りに!!

温かいお茶でも用意して、

「一緒に美味しいおやつ食べよう♪😋☕」

と“いつも通りのあなた”が
ニッコリと隣で笑ってあげたなら。


落ち込んで傷ついたその人は、
安心して羽を休められる「居場所」
を手に入れることができますね☕





少し話が逸れますが…

赤ちゃんは、親の顔を発見しただけで
ニッコリ笑う。

抱っこしただけでニターっと喜ぶ。  

「毎日クタクタの疲れも、
この笑顏で吹っ飛ぶ!✨」
と共感できる親も多いかと思います👶

(自分の髪がボサボサでも
赤ちゃんのためなら
なんでもできちゃいますよね👩)

「笑顏の破壊力、半端ない!!📣」
「ヨシっ!またがんばるぞ!!💪」
と力がみなぎります。


人の「笑顏」ってそれくらい、

モチベーションを上げる

とてつもないパワーを秘めているんですね🎀





話を戻して
(戻ってきてね😉)



あなたの
いつもと変わらないその笑顏が、


心を強くしてくれる「居場所」となり

また起き上がり立ち向かうモチベーションとなり

お守りのような原動力になるんです😊🎁✨





だから、普段から

あなたが笑顔になるコトや 

幸せになるコトは、

遠慮せずどんどん実行していきましょう💐




勿体ぶらずに!!
まずは!!あなたから!! 


幸せになっちゃいましょう😊








結局はそれが
回りまわって
あなたの大好きな人達にも
幸せを呼び込むことになるから🌈

だから私は
今日も…


あなたの飾らない笑顔が見たいぞ
🥳♥







ここまで読んで下さりありがとうございます💐

あなたの尊い時間の中で
この記事に出合ってもらえたこと、
とても幸せに思います🍀

Twitter始めました😋⇛ ◎◎◎

そして【幸せって一体なに?】と思った方は
こちらの記事もどうぞ🌈



◎English Challenge◎

This article is a story that I want you to remember when your loved one is depressed.

When you think "Can I do anything?" 
To a depressed partner next to you ...

 I want to tell you this😋

"Your usual smile will be the best energy!"💐


My experience that my mind and body have been broken.

At that time, the smiles and the same attitude as usual of the people on my side were the most important energy.

(Perhaps parents were very worried😂)

They treated me with the same attitude as usual, so I thought, "I can stay here!" It gave me a place and I was able to recover with confidence.

It took time, but they watched me for a long time.

If I was treated by them with a troubled face at that time, "I'm worried about you!"

I think it would have been harder to recover🤦💦

(Thanks to the people around me, I can write notes like this now🌸)


So if anyone you want to encourage ✿


If you prepare hot tea and laugh as usual, "Let's eat delicious snacks together ♪", the person who is depressed and hurt can get a "place" where he can rest his wings with peace of mind.☕


It's a little off the topic, but ...

The baby smiles just by discovering the parent's face.

The baby is happy just to be hugged. 

 I think many parents can sympathize with "Everyday fatigue blows away with this smile!"👶

(We can do anything for the baby, even if our hair is unkempt.👩hehe.)

"The destructive power of a smile is odd!" "I'll do my best again!",our power is full!

People's "smiles" have tremendous power to motivate people.🎀

Back to the story
(Come back😉)


Your usual smile becomes a "place" that strengthens people's hearts, motivates people to get up again and confront, and it becomes a driving force like a talisman.😊🎁✨


So don't hesitate to do things that make you smile and be happy.💐

Don't be afraid !!
First of all !! from you !!


Let's be happy😊

 


After all, it goes around and brings happiness to your favorite people.🌈

That's why I want to see your unadorned smile today🥳♥


Thank you for reading this far💐

I am very happy to have you come across this article in your precious time.🍀

And [what is happiness? ] If you think, please also read this article🌈

あなたのその気持ちと想い、素晴らしく嬉しいです。 私の人生にとって大きな今後の活力になりなす。 いただいたサポートは今後の活動や勉強に使わさせていただきます*^^*