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一流営業マンの商談の目的とは!?-The purpose of business negotiations for top salespeople-

皆さんこんばんわ。前回の記事で一流営業マンのクレーム対応ついてご紹介させて頂きました。一流営業マンはクレームを信頼のチャンスと考えるという事でした。詳細が気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容について『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Everyone, good evening. In the previous article, I introduced how top salespeople handle complaints. Top salespeople view complaints as an opportunity to gain trust. If you are interested in details, please check out these articles. This time, I would like to introduce some excerpts from the title ``First-rate, second-rate, third-rate sales''.

”商談の際に三流は、「説明」を目的と考え、二流は、「売り込み」を目的と考え、一流は、「問題を解決をするため」と考える。あなたは、商談をする時、どんなことを考えながら会話をしていますか?「うまく説明できるかな」「うまく説得できるかな」と考えていませんか?だとするなら要注意。”

”During a business negotiation, a third-rate person thinks the purpose is to explain, a second-rate person thinks the purpose is to sell, and a first-class person thinks the purpose is to ``solve a problem.'' What do you think about when you have a business negotiation? Do you wonder if you can explain things well or convince others? If so, be careful.”

”考えるべきことは、「お客様の本当のお困りごとは、どこにあるのか」で、商談は丁寧な説明だけではダメということです。商談とは、説明をすることでもなく、売り込むことでもなく、お客様とゴールを明確にし、課題を設定し、解決策を考えることに他なりません。”

”What you need to think about is, ``What is the customer's real problem?'' When conducting business negotiations, it is not enough to simply provide a detailed explanation. Business negotiations are not about giving explanations or making sales; they are about clarifying goals with the customer, setting challenges, and thinking about solutions.

皆さんいかがだったでしょうか。長々と営業マンの話を聞いたところで、購入しようとは思わないですよね。いかに『ヒアリング』が大事なのかがわかります。今後は一流営業マンの商談編でお届けさせていただきます。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Even if you listen to a salesman's story for a long time, you won't want to buy it. You can see how important "hearing" is. From now on, we will deliver the business negotiation version of top-class salespeople. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.

【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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