見出し画像

パワフルな人に会いました

その日バーでとてもパワフルな人に会いました。 彼は医者であり教授でしています。 私が日本語について何も知らないことや、ただの普通の女の子であることを彼が気にかけないことに感謝しています。私は彼から多くの日本文化を学びました。 毎年忘年会や誕生日パーティーなどに私を招待してくれます。 そんな時、私は休暇を利用して福岡に飛行機で会いに行きました。

また、彼の紹介のおかげで、私は多くの日本人の友達に会いました。 それぞれがとてもユニークで、とても親切で、家族のように接してくれます。

香港では、日本人は人を非常に表面的に扱っていると言う人が多く、彼らの親切さは礼儀正しさに基づいているかもしれません。しかし、私はこれらの意見に同意しません。 あなたが真摯に向き合えば、相手はあなたのことを認めてくれ、心で支えてくれると思います。 もちろん、私は他の人に心を込めて接するように努めてきましたが、実際には別の計画を持っている人もいます。

どんな人間関係においても、自分が率先して貢献し、それを気にせず、時間と労力を惜しみなく費やし、相手も同じように誠実であるなら、あなたは間違いなく感動するでしょう。

数えてみると、今年で知り合って10年。🥰

On that night, I met a very powerful person at the bar. He is a doctor and a professor. I am so grateful that he didn't care about my Japanese isn't good and I’m just an ordinary girl. I learned a lot of Japanese culture from him and they treat me so well, they alway invited me to their  year-end parties and birthday parties every year. At that period of time, I always took my vacation and flew to Fukuoka to meet them.

Also, thanks to his introduction, I have met many Japanese good friends. Each one is so unique, so kind, and treats me like their family members.

In Hong Kong, many people say that Japanese treat people very superficially, and their kindness may be based on politeness. However, I do not agree with these opinions. If you treat each other sincerely, the person will recognize you and support you with your heart. Of course, I have tried to be cordial with others, but some actually have other plans.

In any relationship, if you take the lead in contributing, don't worry about it, devote your time and effort, and the other person is equally sincere, you will definitely be impressed.

Counting it, it's been 10 years since we've known each other this year.🥰

那天晚上,我在酒吧認識了一個非常有權勢的人,他是醫生,也是教授。 我很感激他不在乎我日語不好,而且我只是一個普通的女孩。 我從他那裡學到了很多日本文化,他們對我很好,每年都會邀請我參加他們的年終聚會和生日聚會。 那段時間,我總是休假飛到福岡去見他們。

另外,多虧了他的介紹,我認識了很多日本的好朋友。 每個人都是那麼獨特,那麼善良,對待我就像對待他們的家人一樣。

在香港,很多人說日本人待人很表面,他們的好意可能是基於禮貌。 但是,我不同意這些意見。 如果你們真誠相待,對方就會認可你,用心支持你。 當然,我也曾努力對別人親切,但有些人卻另有打算。

在任何一段關係中,如果你帶頭付出,不要著急,付出自己的時間和精力,對方同樣真誠相待,而你一定會被打動。

算起來,這一年我們認識已經10年了。🥰


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?