見出し画像

魔法の笛で夢の旅へ―モーツァルトの音楽に魅せられた少年の物語

ある日、音楽好きの少年タロウは、古本屋でモーツァルトのオペラ「魔笛」の楽譜を見つけました。その楽譜には、魔法の笛の絵が描かれていて、不思議な魅力を感じました。楽譜には「この笛を吹くと、魔笛の世界に行ける」という言葉が書かれていました。タロウは好奇心から、その笛を吹いてみました。すると、突然部屋が光に包まれて、タロウは気を失ってしまいました。

タロウが目を覚ますと、そこは見知らぬ森の中でした。タロウは驚いて周りを見回しましたが、どこにも人の姿はありませんでした。「どこだろう?これは夢なのかな?」タロウは不安に思いました。そこへ、大きな獅子が現れて、タロウに向かって吠えました。タロウは恐怖に震えて逃げようとしましたが、獅子の方が速くて追いつかれそうでした。タロウは必死になって、魔法の笛を吹きました。すると、獅子は突然おとなしくなって、タロウの足元に寝そべりました。「え?何だこれ?」タロウは驚きました。その時、空から声が聞こえました。

「勇気ある少年よ、よく来たな。私はサラストロという名だ。この世界の支配者だ」

「サラストロ?この世界?どういうことですか?」タロウは訳が分からずに尋ねました。

「この世界はモーツァルトのオペラ「魔笛」の世界だ。君はそのオペラの主人公タミーノと同じ名前の笛を持っている。その笛は魔法の力があり、君をこの世界に連れてきたのだ」

「モーツァルトのオペラ?魔法の力?信じられません」

「信じるも信じないも君次第だが、事実は変わらない。君はこの世界で大きな役割を果たす運命にある」

「大きな役割?どんな役割ですか?」

「それは君が自分で見つけることだ。私は君に試練を与える。その試練を乗り越えれば、君は真実と愛と幸福を得ることができる」

「試練?真実と愛と幸福?何を言ってるんですか?」

「言葉で説明するより、実際に体験する方が早い。さあ、立ち上がれ。君の冒険が始まるぞ」

「冒険?どこに行くんですか?」

「それは君が決めることだ。この世界には様々な場所がある。君は自由に行きたいところに行ける。ただし、一つだけ注意することがある」

「何ですか?」

「君はこの世界にいる間、決して魔法の笛を手放してはならない。その笛は君の唯一の武器であり、帰るための鍵でもある。もし、その笛を失ったり、壊したりしたら、君は二度と元の世界に戻れなくなる」

「そんなことになったら困ります」

「だから気をつけるのだ。さあ、行くぞ。君の運命は君の手にかかっている」

「わかりました。では行ってきます」

タロウは魔法の笛をしっかりと握って、森の中を歩き始めました。彼はこの世界で何が起こるのか、誰に出会うのか、どんな試練に直面するのか、まったく予想できませんでした。彼はただ一つ確信していました。それは、この世界がモーツァルトの音楽で満ちているということでした。

A dream journey with a magic flute - the story of a boy fascinated by Mozart's music


One day, Taro, a boy who loves music, finds the sheet music for Mozart's opera ``The Magic Flute'' at a used bookstore. The sheet music had a picture of a magic flute on it, and I felt a strange charm about it. Written on the sheet music were the words, ``If you play this flute, you will be transported to the world of the Magic Flute.'' Out of curiosity, Taro tried playing the whistle. Suddenly, the room was filled with light and Taro fainted.

When Taro wakes up, he finds himself in an unfamiliar forest. Taro was surprised and looked around, but he couldn't see anyone anywhere. ``Where is it? Is this a dream?'' Taro thought uneasily. Then a big lion appeared and roared at Taro. Taro was frightened and tried to run away, but the lion was faster and seemed to be catching up to him. Desperately, Taro blew the magic flute. Then the lion suddenly became quiet and lay down at Taro's feet. "Huh? What is this?" Taro was surprised. At that time, I heard a voice from the sky.

"Well done, brave boy. My name is Sarastro. I am the ruler of this world."

"Sarastro? In this world? What do you mean?" Taro asked, unsure.

``This world is the world of Mozart's opera ``The Magic Flute.'' You have a flute with the same name as Tamino, the main character in the opera. That flute has magical powers and brought you to this world."

"Mozart's opera? Magical power? I can't believe it."

"Whether you believe it or not is up to you, but the fact remains. You are destined to play a big role in this world."

"A big role? What kind of role is it?"

"It's up to you to find out for yourself. I will give you a test. If you overcome that test, you will find truth, love, and happiness."

"Trials? Truth, love, and happiness? What are you talking about?"

"It's faster to experience it than to explain it in words. Now, stand up. Your adventure is about to begin."

"Adventure? Where are you going?"

"That's for you to decide. There are many different places in this world. You can go wherever you want. However, there is one thing you need to be careful about."

"what?"

"While you are in this world, you must never let go of your magic flute. That flute is your only weapon and the key to returning home. If you lose or break that flute, you will never be able to return to its original world."

“I would be in trouble if that happened.”

"So be careful. Now, let's go. Your fate is in your hands."

"Okay. I'll go then."

Taro gripped the magic flute tightly and started walking through the forest. He had no idea what would happen in this world, who he would meet, or what trials he would face. He was sure of one thing. That is, this world is filled with Mozart's music.

Wolfgang Amadeus Mozart

よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!