見出し画像

230212 適材適所とbe野生種

約束に向かって
懸命にヤる

僕ぁ
ヤれるのは
普通だと想ってました

でも
懸命にヤる

デキない人ってのも
居るんだ
と知って
自分の不明を恥じたのです

一番の驚きは
研究の欠損です

ジリジリと研究するって
或る意味の凝り性の
発露だと想ってました
そして
その凝り性は
みんな持ってる
そう思い込んでいました

ヤる気にナらない仕事
やはり有りますよね

その仕事しか無かったら
凝り性は発動シないのかしら

其処が全く見えなくて
別の人類を視るような
気持ちにナって居ました


コレは批判の対象
では無いんだな
そう判るのに
暫くは掛かって
しまいましたね

ただ
住む世界が違う
ってだけなんだと
はじめは想ってました

でも違う

同じ世界で
自分も其処に
流れていく可能性が
存分に有るのだ
と解ると
途端に
その不遇が
哀しく感じられて
同情を感じ始めました

I'm working hard toward a promise
I thought it was normal to get laid.
But when I realized that there are some people
I was ashamed of my ignorance.

The biggest surprise was the lack of research.
I thought of it as a kind of obsessive exposure.
I thought it was a manifestation of some kind of obsessive nature.
And that obsessiveness...
We all have it.

I used to think so.
There are jobs that I don't want to do.
I knew there was something about it.

If I only had that job...
I wonder if my obsession wouldn't be triggered if I only had that job.
I can't see that part at all.
It was like looking at another human being.
I felt like I was looking at another human being.

Oh.
This is not a criticism.
It took me a while to realize that.

It's just that we live in different worlds.
At first I thought...

But it's a different world.
I realized that there was a possibility that I could flow into it
I realized that there was a possibility that I could flow into that world.
I began to feel pity for their misfortune
I began to feel compassion.


ここから先は

462字
この記事のみ ¥ 200

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?