見出し画像

すなおの和訳#252:自分の人生だもん好き勝手やろ!

こんばんは~~~!!

今回はAnne-Marieの"Birthday"という曲をご紹介します!

この曲はずばり私の誕生日だから好き勝手やるよ!!!って言ってる曲です!!

私たちは誕生日は勿論、いつだって、毎日、自分の好きなことをしていいし、好きなものを食べていいし、好きなものを着ていいと思う!!!

お誕生日の際には、この曲をかけて自分への愛に溢れた人生を送るきっかけにしてみてくださいね!

ぜひ歌詞の意味を知って聴いてみてください!

公式ミュージックビデオはこちらから!

素敵なライブパフォーマンス映像はこちらから!

こちらも捨てがたく素敵なライブパフォーマンス映像です!!


では訳していきまーーす!

I'm another year older
私はまた歳をとった

I won't cry about you anymore
もうこれ以上私はあなたの為に泣かないよ

Told my friends to come over
友達に来てくれるように頼んだ

To dye my hair, mmm
私の髪の毛を染めてもらう為に

It's not even the weekend
週末でもないけど

And I'm wearin' that dress I can't afford
私は自分で払えないほど高級なドレスを着てる

Givin' life a new meanin'
人生に新しい意味を見出しながら

Without you there
あなた無しでもね

Do some stupid shit, maybe get a tattoo (Oh)
何かくだらないことをする、多分タトゥーを入れるとか(あぁ)

Whatever I can do to get my mind off you (Oh)
できること何でもする、あなたを私の心から追い出すためなら何だって(あぁ)

It's my birthday
私の誕生日

I'ma do what I like
私は好きなことをする

I'ma eat what I like
好きなものを食べる

I'ma kiss who I like
好きな人にキスする

It's my birthday
私の誕生日

I'ma do what I like
私は好きなことをする

I'ma wear what I like
好きなものを着る

I'ma party tonight
今夜はパーティーをする

Goddamn, it's my birthday
あぁ、私の誕生日

Everybody love me
みんな私のことが大好き

Yeah, yeah, yeah
そう、そうなの

Look at me, give me money
私を見て、お金ちょうだい

Damn, it's my birthday
あぁ、私の誕生日

Everybody love me
みんな私のことが大好き

And I ain't thinkin' 'bout you
私はあなたのことなんて考えない

It's my birthday
私の誕生日

I blow out all the candles, uh (I blow out all the candles)
私は全部のキャンドルを吹き消す、あぁ(全部のキャンドルを吹き消す)

I can't even afford my rent (Ooh)
私は家賃さえも払えない

So I'm not buyin' the drinks 'cause
だからお酒は買わないよ、だって

I'ma leave that to my friends, it's you
それは友達に任せるから、あなたのことだよ

Fall in love with everybody in the room (Yeah)
部屋にいる全員と恋に落ちる(そう)

That's what I do, that's what I do, yeah (Oh)
それが私のすること、私のすること、そう(あぁ)

Whatever I can do to get my mind off you
できること何でもする、あなたを私の心から追い出すためなら何だって(あぁ)

Ha, that's what I do, that's what I do (Oh)
ふふ、それが私のすること、私がすること(あぁ)

It's my birthday
私の誕生日

I'ma do what I like
私は好きなことをする

I'ma eat what I like
好きなものを食べる

I'ma kiss who I like
好きな人にキスする

It's my birthday
私の誕生日

I'ma do what I like
私は好きなことをする

I'ma wear what I like
好きなものを着る

I'ma party tonight
今夜はパーティーをする

Goddamn, it's my birthday
あぁ、私の誕生日

Everybody love me
みんな私のことが大好き

Yeah, yeah, yeah
そう、そうなの

Look at me, give me money (Woo)
私を見て、お金ちょうだい

Damn, it's my birthday (Oh-woo)
あぁ、私の誕生日

Everybody love me
みんな私のことが大好き

And I ain't thinkin' 'bout you
私はあなたのことを考えない

It's my birthday
私の誕生日

Ain't got any wiser
これ以上賢くなることはない

Gonna be hungover
きっと二日酔いになる

Never learned my lesson
過去から学んだことなんて一度もない

(Yeah, yeah, yeah, yeah)
(そう、そうなの、そう)

And I ain't gonna listen
私は聞かないよ

I don't really care 'cause
全然気にしてない、だって

It's my birthday
私の誕生日だもの

I'ma do what I like
私は好きなことをする

I'ma eat what I like (Yeah)
好きなものを食べる(そう)

I'ma kiss who I like
好きな人にキスする

It's my birthday
私の誕生日

I'ma do what I like (Ha)
私は好きなことをする(ふふ)

I'ma wear what I like
好きなものを着る

I'ma party tonight
今夜はパーティーをする

Goddamn, it's my birthday
あぁ、私の誕生日

Everybody love me
みんな私のことが大好き

Yeah, yeah, yeah
そう、そうなの

Look at me, give me money
私を見て、お金ちょうだい

Damn, it's my birthday
あぁ、私の誕生日

Everybody love me
みんな私のことが大好き

And I ain't thinkin' 'bout you
あなたのことなんて考えない

It's my birthday, my birthday
私の誕生日、私の誕生日

And I ain't thinkin' 'bout you
あなたのことなんて考えないよ

It's my birthday (No), my birthday (No, woah)
私の誕生日(嫌)、私の誕生日(やめて)

And I ain't thinkin' 'bout you (No, yeah)
あなたのことなんて考えない(ううん、そう)

It's my birthday, my birthday (Yeah, it's my birthday and I'ma do whatever I like)
私の誕生日、私の誕生日(そう、私の誕生日、好きなこと何でもする)

And I ain't thinkin' 'bout you (Yeah, do whatever I like)
あなたのことなんて考えない(そう、私の好きなこと何でもする)

It's my birthday, my birthday
私の誕生日、私の誕生日

It's my birthday so you better treat me nice
私の誕生日なんだから、あなたは私に優しく接した方がいいよ


最後まで読んでくださってありがとうございます!

明日も良い一日を!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?