見出し画像

The 13th Floor Elevators - Earthquake【歌詞和訳】

地震の音
君の作り出すリズムが
俺の頭をかち割るように揺らす

磁石のような君の愛に
俺は引き寄せられる
君は大地と石を貫き
肉と骨を打ち抜く
地震の音
君の作り出す動きが
俺の頭を真っ二つにする

君は俺たちの信じる世界が
なくならないことを知っている
喪失を悲しまなくていい
愛はなくならない、俺たちは留まればいい

運命が奪われるたびに
辺り一面の地面が崩れていく
俺たちは大丈夫、愛があるから
愛は心臓の鼓動と共にある
大地のような、地震の音のような
君が作るリズム
俺の頭を真っ二つにする

川、波が逆流する
惑星は俺たちの力で揺れる

渓谷、山を前に肩をすくめるだけ
抱擁の中で落ち着きを保つ

俺たちを叩きのめす巨大な壁を乗り越え
愛の力は決して俺たちを見捨てない
どんな結果も「俺たち」を引き裂けない
地震の音
俺たちのやり取り
俺の脳が君の中へ吸い込まれていく

この音!
君は俺たちの信じる世界が
なくならないことを知っている
喪失を悲しまなくていい
愛はなくならない、俺たちは留まればいい

運命が奪われるたびに
辺り一面の地面が崩れていく
俺たちは大丈夫、愛があるから
愛は心臓の鼓動と共にある
大地のような、地震の音のような
君が作るリズム
俺の頭を真っ二つにする

磁石のような君の愛に
俺は引き寄せられる
君は大地と石を貫き
肉と骨を打ち抜く
地震の音
君の作り出すリズムが
俺の頭を真っ二つにする
(真っ二つ)

この音……

The sound of the earthquake,
The rhythms that you make,
Are makin' my head shake in two.

Magnetized by you
The love you pull me through
You pull through earth and stone,
You pull through flesh and bones
The sounds of the earthquake
The movements that you make
Are shakin' my head right in two

You know our worlds never leaving
In each other, we're believin'
Loss will never catch us grieving
Love won't go away, We command it to stay
Everytime our fate is taken
All around the ground is breakin'
We're safe, it's the love we're makin'
It won't fly apart from the beat of our heart
Like the ground and the sound of the earthquake,
And the rhythms that you make,
You're makin' it shakes my head in two

Rivers, waves reverse their course
The planet sways beneath our force

Canyons, mountain we just shrug
We keep our cool inside our hug

Through the massive walls that hit us
Our loves' power will never quit us
No result can ever split US in two
The sound of the Earthquake,
The exchanges that we make,
Are takin' my head right into you

The sounds!
You know our worlds never leaving
In each other we're believin'
Loss will never catch us grieving
Love won't go away,
We command it to stay.

Everytime our fate is taking
All around the ground is breakin'
We're safe, in the love we're makin'
It won't fly apart from the beat of our heart
Like the ground and the sound of the earthquake,
The rhythms that you make,
You're makin' it shakes my head in two

Magnetized by you
The love you pull me through
You pull through earth and stone,
You pull through flesh and bones
The sounds of the earthquake
And the rhythms that you make,
Are shakin' my head right in two
(Right in two)

The sounds of...

The 13th Floor Elevators - Earthquake


この記事が参加している募集

#新生活をたのしく

47,063件

#一度は行きたいあの場所

49,787件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?