見出し画像

おススメ℃🌟🌟🌟🌟🌟      君を愛したひとりの僕へ(To the one Me who loved You) & 僕が愛したすべての君へ(To all the You I loved) (2022アニメ)

先に言っておきますと、「難しい話ではありません!」
理解できますから、ご安心ください!!

2つの映画をみると物語が完成する乙野四方字の小説作品のアニメ化。
観た順番で感想がかわるという、平行世界を描いたこの作品は奥深い作品。
・君を愛したひとりの僕へ(君愛)
・僕が愛したすべての君へ(僕愛)
どちらを先に観るか悩みますね!
私は、「君愛」→「僕愛」ルートで観ました。
満員の映画館で1日目、2日目とわけたのですが、君愛の余韻を引きづりながら僕愛が観れると良いな、と。

2日目の僕愛では何度もこみ上げる涙を我慢してましたが、途中気が付いたら目から溢れてました。
嗚咽にならないよう、注意し、鼻水すする音が響かないように。
でも、老若男女みんな泣いてました。
公開4日目なので同様に前作観たあとなんでしょうね。
終わった後に、俺だめだ、とか涙が止まらない人たちが沢山。
もう一回「君愛」を観て完結しようかな。

If I say it first, please be assured that you will understand that it is not a difficult story! Looking at the two films, the story is completed in the anime adaptation of the novel work of Otono Yomoji. This work, which depicts a parallel world in which impressions change depending on the order in which they are viewed, is a profound work. ・To the one servant who loved you (kimiai) ・To all the you who loved me (bokuai) I am worried about which one to watch first! I watched "Kimi Ai" → "Boku Ai" route. It was the first and second days in a packed movie theater, and I thought it would be nice to be able to watch my love while dragging the afterglow of your love.

On the second day, I endured the tears that welled up many times, but when I noticed it on the way, it was overflowing from my eyes. Be careful not to get sore throat, and do not make a runny nose. But men and women of all ages were crying. It's the fourth day of its release, so I guess it's after watching the previous film as well. After it was over, there were a lot of people who couldn't stop crying, saying that it was no good for me. I'll finish watching "Kimi Ai" one more time.


「ストーリー(Story)」

両親が離婚し、父親と暮らす小学生の日高 暦(ひだか こよみ)。
ある日、父の勤務先で佐藤 栞(さとう しおり)という少女と出会う。
お互いに恋心を抱くようになる暦と栞だったが、親同士が再婚することを知らされる。
ふたりは兄妹にならない運命が約束された並行世界への駆け落ちを決断するが・・・。
Koyomi Hidaka is an elementary school student whose parents divorced and lives with her father. One day, at his father's place of work, he meets a girl named Shiori Sato. Reki and Shiori begin to have a crush on each other, but are informed that their parents are remarrying. The two decide to elope to a parallel world where they were promised to not be brother and sister.

「見どころ(Attractions)」

主人公と本作のヒロインとの形容が難しいラブストーリー。
暖かくて、切なくて、ドキドキして、でも優しくて。
恋愛という言葉で想起される想いが凝縮したようなお話です。
この物語で一番共感するのは、きっと皆違うんでしょうね。
そして、違っていいと思います。
A love story that is difficult to describe between the protagonist and the heroine of this work. It's warm, it's sad, it's exciting, but it's gentle. It is a story that condenses the feelings evoked by the word love. I'm sure the people who relate to me the most in this story are all different. And I think it's okay to be different.

主人公の思春期に感じがちな気持ち。
物語の主人公は視聴者の憧れだったり、共感だったり、物語を収斂させるための役割と果すことが多いです。
その役割と同時に、彼の決してわかりやすくないセリフが本心を隠し、想像させて、きっと皆を幸せにするものだと信じたいとザワつきながら拝見しました。
そして、その気持ちがわかっているのか、わからないのかヒロインは仮面をつけたまま進んでいきます。
まるで現実世界ですよね。
Feelings that the protagonist tends to feel during his adolescence. The protagonist of the story is often the viewer's longing, empathy, or role in converging the story. At the same time as his role, I watched his never easy to understand lines hide his true intentions, make me imagine, and believe that he will surely make everyone happy. And whether the heroine understands the feeling or not, she moves forward with the mask on. It's like the real world.
【おススメ℃】🌟🌟🌟🌟🌟5/5


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?