見出し画像

【国際カップル】英語学習!「Diary in English13」Title:Next year

Hi there.
こんにちは。

Today, I went to downtown to take some pictures. I found a great hotel on Instagram. The hotel is covered with plants, and now leaves changed to red or yellow like autumn colour.
今日は写真を撮るためにダウンタウンに行った。私は素敵なホテルをインスタグラムで見つけた。そのホテルは植物に覆われていて、今紅葉のように葉っぱが赤や黄色に変わっている。
When I saw that, I wanted to go and take pictures there.
それをみた時私はそこに行って写真を撮りたいと思った。

Fortunately *today is my day off(=my day off) was sunny and not too cold. So I was looking forward to go there.
幸運にも私の休日は晴れで寒くなかった。だからそこに行くのを楽しみにしていた。

I had heard there are many people to take pictures the hotel. But I couldn't see many people today. I thought it's *lucky(=good luck) and I can take pictures *easy(=easily).
私はそこにはホテルの写真を撮るために多くの人がいると聞いていた。しかし、今日は多くの人を見なかった。私は簡単に写真を撮れるしラッキーだと思った。


While I was excited, I looked at the hotel.
興奮しながらそのホテルを見ると。

......... oh, no~
え、、なんて、、、ことだ、、

There are *not(=no) leaves. *It was fallen(=They fell).
葉っぱがなかった。葉っぱたちは落ちていた。

I was so sad... I'll have to go there next year again.
残念でした。来年また行かなくちゃ!

<感想>
すこーしずつ英語マシな気がする。まだまだ初級中の初級だけど。
そしてここのホテルの紅葉めちゃくちゃ綺麗みたいだし、来年は絶対に見れますように!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?