見出し画像

初対面 -part2-


英語ガイドアドバイザーの Kazu(金田憲昭:かねだかづあき)です。

『英語を話せるようになりたいけど、長年のブランクがある・これまで何度も挫折してきた・何からやったらいいか分からない、こんなお悩みをお持ちの方が “海外の方をアテンドするために必要な英語力” を身につけるための “パーソナル学習サポート” をしています』
(わたし自身も Sake Guide -日本酒ガイド- として海外の方をアテンドする活動もしています)




the first encounter in person -part2-



Two days ago I got a message from a woman living in America.
(2日前、アメリカに住んでいる女性からメッセージを受け取りました)


She was born and raised here in Japan and since she moved to the US some years ago, she's been living there.
(彼女は日本で生まれ育ち、数年前にアメリカに引っ越してから、そこに住んでいます)


You might wonder how we got to know each other.
(どのように知り合ったのかと思われるかもしれません)


A few months ago, she signed up to my sake seminar where I teach seven points you should know to explain about sake to people from overseas.
(数か月前、その方は「海外の人々に日本酒について説明するための7つのポイント」をお伝えする日本酒セミナーに申し込んでくださいました)


After exchanging some words at the beginning of the seminar, I learned she works at a Japanese restaurant and serves sake to her customers very often. (セミナーの冒頭でいくつか言葉を交わした後、彼女が日本食レストランで働いており、よくお客さんに日本酒を提供していることを知りました)


After the seminar, I emailed her to thank her for joining the seminar.
(セミナーの後、私は彼女にセミナーに参加してくれたことに感謝するメールを送りました)


I also attached some files we went over during the session.
(セッション中に扱ったファイルも添付しました)


After going back and forth to each other a few times, I wrote that I wanted her to contact me next time you visited her parents' house in Kansai region so that we could grab some sake together.
(数回のやり取りの後、彼女に次回関西地方の両親の家に訪れたとき、一緒に日本酒を飲みに行けるように連絡してほしいと書きました)



I didn't expect that to happen this early, so I was a bit surprised but at the same time, of course I was glad to know that she wanted to see me in person.(それがこんなに早い段階で起こるとは思っていませんでしたので、少し驚きましたが、同時に、その方が私に会いたいと思ってくださっていることを知って嬉しかったです)


In the message I got two nights ago, she said she'll be in Kansai next week and asked me if there's some time that is convenient for me.
(2日前に受け取ったメッセージで、彼女は来週関西にいると言い、私に都合の良い時間があるかどうか尋ねました)


There'll be only one night that will work out for me, so I replied to her thinking that we might end up not making it happen.
(私にとって都合の良いのは一晩だけですので、私は実現しないかもしれないと思いながら彼女に返信しました)


Today I got a reply from her saying that the date I suggested works out for her too.
(今日、お返事があり、私が提案した日付が彼女にとっても都合が良いとのことでした)


She asked me to take her to one of my favorite sake places in Kansai.
(関西の私のお気に入りの日本酒の場所に連れて行ってくださいとのことで)


I already have some nice places in mind, but I still have a few days, so I'm going to do some research and so that I can find the best possible place.
(すでにいくつか候補がありますが、まだ数日ありますので、できるだけ良い場所を見つけることができるように、もう少しリサーチしてみようと思います)


Looking forward to this special occasion:-)
(この特別な機会を楽しみにしています)



*ワンポイント解説




❶message (メッセージ)


I received a message from my friend inviting me to her birthday party.
(友達からのメッセージで、彼女の誕生日パーティーに招待されました)


❷seminar (セミナー)


I learned a lot from the seminar I attended last week.
(先週参加したセミナーでたくさんのことを学びました)


❸email (メール)


Please send me an email with the details of the meeting.
(会議の詳細を記載したメールを送ってください)


❹file (ファイル)


Could you please send me the file you mentioned during the presentation?
(プレゼン中に言及したファイルを送っていただけますか?)


❺contact (連絡する)


I'll contact you as soon as I have more information.
(情報が入り次第、連絡します。)


❻convenient (都合の良い)


Is next Tuesday convenient for you to meet?
(来週の火曜日は会うのに都合がいいですか?)


❼suggest (提案する)


She suggested having lunch together next weekend.
(彼女は来週末に一緒にランチをすることを提案しました)


❽reply (返信する・返信)


Thank you for your quick reply to my email.
(私のメールへの迅速な返信ありがとうございます)


❾favorite (お気に入りの)


Pizza is his favorite food.
(ピザは彼のお気に入りの食べ物です。)


❿research (調査する・調査)


I need to do some research before making a decision.
(決定する前に調査をしなければなりません。)



That's all for today.
Thank you so much for visiting the page!
Hope you liked it:-)


〇 この記事を書いてるのはこんな人

大学卒業後、営業職を1年目で挫折。その後29歳まで飲食店勤務とストリートバスケに奮闘。30歳目前で "英語を使って仕事をしよう"と決意し再勉強。2年でTOEIC900オーバー達成。
そこから、

英語講師6年 / 日本語教師5年 / 日本酒の酒蔵で英語ガイド7年 / 海外の方へ日本酒発信活動・インバウンド観光客対象のオリジナル日本酒ツアー3年
英語習得前は想像できなかったことを経験。

このことがきっかけで、過去の自分のように長年英語で悩んできた方が、英語で可能性を広げるサポートがしたいと思うようになり、英語ガイドアドバイザーとして始動。

学生以来英語から遠ざかっているワーキングマザーを対象に、海外の方をアテンドするために必要な英語力を習得、オリジナルコンテンツ作成、英語ガイドとして楽しくやりがいのあるセカンドキャリアをスタートするサポートをしている。

- 実績 -

・TOEIC940
・某英会話スクール6年間で250名指導。2018年度講師部門成績1位
・国際唎酒師
・海外の方対象の日本酒の書籍作成
・インバウンド観光客対象の日本酒ツアー50回以上
・英語学習法セミナー20回以上


〇無料体験レッスン



〇英語学習セミナー





この記事が参加している募集

#英語がすき

19,587件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?