見出し画像

ポートランド旅行 ③

またお会いできて嬉しいです。

今日はポートランドでの3日目についてお話します。


今日は朝10時に起きました。

泊まった部屋。1800年代の後半に建てられた建物らしい。

ホテルを去った後、昨日行ったカフェに行きました。

そして昼食にハンバーガーを食べました。

店員さんがまあまあ早口で、よく聞き取れませんでした。

自分の英語力のなさが浮き彫りになり、悔しい思いをしました。

でもその時、日本に帰っても英語の勉強は続けようと強く決意しました。


ハンバーガーを食べた後、私はアムトラックに乗るために外に出ました。

駅は以前と同じくとてもきれいでした。


そして、シアトルに着きました。



この日がアムトラックを利用する最後の機会だったので、アムトラックでの思い出を振り返りちょっと感動しました。

留学期間中、合計で6回ほどアムトラックを利用したと思います。

電車で体験したことすべてが、今後私にとって素敵な思い出になると思います。

これが最後のアムトラック


今日は以上です。

ここまできてくれてありがとう!


おまけ

昨日見かけた自動一輪車で運送するUber配達員
Uber配達員レベル100。カッコ良すぎる笑。。




Hi, I am glad to see you again.

Today, I am gonna talk about the third day in Portland.


I woke up at 10am today.

After going out, I went to the cafe that I visited yesterday.

Then I ate hamburger for lunch.

A clerk at the store spoke really fast so I couldn't understand her very well.

I felt frustrated because that surfaced lack of my English skills.

But at the time, I decided that I am gonna continue studying English even after going back to Japan.


After eating the burger, I went out to get on Amtrak.


The station was so beautiful as before.


Then, I got to Seattle.

That was the last opportunity to use Amtrak so I got kinda touched by the memory on Amtrak.

In total, I approximately used Amtrak six times.

Everything I have experienced on the train will be valuable memory for me.


That was all for today.

Thank you for coming here!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?