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訪問する時の一流営業マンのツールとは!?-What are the tools of a top salesperson when making a visit? ?-

皆さんこんばんわ。前回の記事では一流営業マンのウリとは!?ついてご紹介させて頂きました。一流は「独自の売り」を強調するとのことでした。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。営業職以外の方も是非ご覧ください。

Everyone, good evening. In the previous article, we talked about what makes a top salesman successful! ? I would like to introduce you to this. The first-class companies said that they emphasize their "unique selling points." If you are interested, please check out these articles as well. This time, I would like to introduce some excerpts from the title ``First-rate, second-rate, third-rate sales''. Please take a look even if you are not in sales.

”三流は「取引実績」だけを載せ、二流はさらに「成功事例」も載せ、一流はさらに「お客様の評価」も紹介する。「もう、コレなしでは生きていけない」通販番組を見ていると、必ず目にするのがユーザーの声です。これは、アマゾンのカスタマーレビュー、グルメサイトの口コミと構造は全く一緒。第三者の評価に信憑性を求めるのが消費者心理なのです。

"Third-rate companies only list ``transaction results,'' second-class companies also include ``success stories,'' and first-class companies also include ``customer evaluations.'' ``I can't live without this anymore.'' When watching mail-order programs, you'll always see user comments. This structure is exactly the same as customer reviews on Amazon and reviews on gourmet sites. It is consumer psychology to seek credibility from third-party evaluations."

”多くの営業パンフには「取引実績」は載っていますが、これだけでよくわかりません。そこで、問題が解決した「成功事例」を伝えることで、信憑性を伝えるわけです。しかし、これで満足してはいけません。一流の営業マンはさらに上をいくからです。彼らは、実績だけでなく「お客様の評価」も伝えます。「お客様の評価」の信憑性は極めて高く、効果は絶大です。”

"Many sales pamphlets include "transaction results," but this alone is not enough to understand. Therefore, by conveying ``success cases'' where problems were resolved, we convey credibility. But don't be satisfied with this. Because top salespeople go above and beyond. They communicate not only their track record but also ``customer evaluations.'' The credibility of "customer evaluations" is extremely high, and the effects are tremendous."

皆さんいかがだったでしょうか。私も前職では就職イベントなどを全国で行っていたのですが、その評価をお客様に取材させて頂きのちに冊子にして翌年の営業の際に使っていました。特に新規の営業ではこういったお客様のお声はとても貴重です。ぜひ試してみてはいかがでしょうか。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? At my previous job, I held employment events all over the country, and I was able to interview customers about their evaluations, which I later made into a booklet and used during sales the following year. Customer feedback is extremely valuable, especially when starting a new business. Why not give it a try? I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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