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一流営業マンの商談の入り方とは!?-How top salespeople approach business negotiations-

皆さんこんばんわ。前回の記事で一流営業マンの商談の目的ついてご紹介させて頂きました。一流営業マンはお客様の問題を解決をするためと考えるという事でした。詳細が気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容について『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Everyone, good evening. In the previous article, I introduced the purpose of top salespeople in business negotiations. A top-notch salesperson thinks about solving the customer's problems. If you are interested in details, please check out these articles. This time, I would like to introduce some excerpts from the title ``First-rate, second-rate, third-rate sales''.

”三流は「ところで…」から入り、二流は「暑いですね」から入り、一流は「なかなか、ない」と関心を示してから入る。商談で肝心な事を話していただく為にも、まずは心の扉を開いてもらわねばなりません。これが、商談の最初に行う「ラポール」と呼ばれるステップ。名刺交換を終え、着座したその瞬間、次の流れで話を切り出してみてください。”

”A third-rate person starts by saying, ``By the way...'', a second-rate person starts by saying, ``It's hot, isn't it?'' and a first-class person starts by expressing interest by saying, ``It's hard to find anywhere else.''In order to get people to talk about important things during business negotiations, you first need to get them to open up. This is the step called "rapport" that takes place at the beginning of a business negotiation. The moment you sit down after exchanging business cards, try starting the conversation in the following way.”

”①お会いできて嬉しいことを伝える。②相手が「大切にされていること」に関心を示し、素敵だと伝える。③次に「他では、なかなかない」と褒める。多くの営業マンはさしあたり天気の話をしますが、それでは、相手の警戒心を解くには足りません。効果的な警戒心を解く型は、「褒めどころを褒める」のが一番です。”

"① Tell them that you are happy to meet them.② Show interest in how the other person is being valued and tell them how wonderful it is.③Next, compliment them by saying, " I can't find that anywhere else.'' Many salespeople start by talking about the weather, but that's not enough to get the other person's guard down. The best way to effectively lower one's guard is to ``praise the praiseworthy points.''

皆さんいかがだったでしょうか。営業を行う上でラポールを形成することはとても大切です。訪問する際やオンライン商談の場合も同様に、ぜひお客様の褒めどころを探してみてください。あなたの営業活動がうまくいくことを願っております。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Building rapport is very important when conducting sales. Similarly, when you visit or have online business meetings, be sure to look for things that your customers compliment you on. I hope your business activities go well. See you soon. thank you very much.

【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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