見出し画像

今を生きる Live in the present

その日を摘め
Pick up the day

古代ローマの詩に登場する
In the ancient Roman poems

語句なんだって
That's a phrase.

いつの時代も同じテーマなんですね
It's the same as the subject.

なんと心強い事でしょう
It's very strong.

何かを決める時
When you decide something

大きな決断をしようとする時って
When you try to make a big decision

先のことまで考える
I'll think about what's ahead of you.

今が大事なんだよって
it's important now.

分かってても
Even if you know

それでもさぁ
But still ...

後先考えないで行動するのは
And don't think about it.

なかなか出来ないよね
It's hard to do.

答えが出せなくて当然
I don't think I can answer that.

そりゃあ考えちゃうよね
I'll think about it.

でもね
But ...

先を先を考えて守りに入ると
I thought I'd take care of it.

やっぱり違うなって方向に
In a different direction.

向かってしまうのです
And it's going to go.

いま正直じゃないと 
If you're not honest right now

ずっとずれてる未来に
It's been a long time.

なっちゃうんだよね
It's going to happen.

こんな考え方はどうだろう
What do you think?

とりあえず先の事は
For the time being,

一旦横に置いておきましょうよって
Let's leave it next to you.

真実をありのままに書いています。正しい事より楽しい事を選択して欲しいと願いながら。私の経験が誰かの幸せになったら嬉しいです💐