見出し画像

海老のビスク/Shrimp Bisque

先日、スーパーで美味しそうな赤海老を見て、買ってしまいました。

最初は、エビを生食しようと思ったが、殻も利用しようと考えていました。

だしだけではなく、殻の旨みが味わえるビスクを作ろうと決めました。

ただ、実は料理を作るのは得意ではなく、作り方も全然知りません。

どこからの自信かな?

このレシピを参考にしました:https://cookpad.com/recipe/5100942

正直、作ったスープの味は悪くないと思います。

しかし、ミクサーやブレンダーなどがないので、それはビスクとは言えません。

失敗とは思いませんが、わざわざ2時間かけて作った甲斐がないと思います。

これが私の初めてで最後の手作りビスクとなるでしょう(笑)


Spotted these beautiful shrimps the other day in the supermarket.

I just couldn’t resist the urge to buy them.

Although I was aiming for tasty seafood, I thought this was a chance to make good use of the shells and create a broth.

I'm not a pro in the kitchen, but I was ambitious enough to take a step further.

I decided to make “bisque”, as if I knew how.

With the help of this recipe (link below), I did end up with some tasty soup.

However, since I don’t have a mixer or a blender, technically, it wasn’t bisque.

My two-hour-long effort in the kitchen wasn’t entirely a failure, but I don’t think there will be a second attempt to make this bad boy again.

Recipe: https://cookpad.com/recipe/5100942

この記事が参加している募集

#英語がすき

20,340件

#レシピでつくってみた

4,156件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?