見出し画像

Itchy #27

     Am I the only one whose leg itches when I run for about one minute?  Am I the only one whose butt itches when I slide down a slide with rollers?
     My legs started to itch when I was running  in P.E. class in high school.  At first I thought I had some kind of disease because nobody around me had the same symptom as I had.  The Internet told me that I seemed to have lack of exercise.  But that didn't make sense because I played baseball very hard every day then.
     According to an article on the Internet, people who don't exercise much have bad blood circulation.  A hard exercise like running marathon makes the blood flow faster, and that makes the human body itch badly.  Now I have a lot of sedentary work.  I hope there would be an easy way to solve this problem.
(この英文はネイティブスピーカーによるチェックを受けています。)

日本語訳
かゆい
 約1分間走っただけで脚がかゆくなるのは私だけ?ローラー滑り台を滑るとおしりがかゆくなるのはわたしだけ?
 私の脚がかゆくなり始めたのは高校のときの体育の授業で走っている時だった。私のような症状がある人が周りにいなかったので、最初は何かの病気にかかっているのかと思った。インターネットで調べると、どうやら私は運動不足だったらしい。しかし納得いかなかった。なぜなら当時は毎日ハードに野球をしていたからだ。
 インターネットの記事によると、あまり運動をしない人は血流が悪い。マラソンのような激しい運動は血流を速くし、そのことによって体が非常にかゆくなる。今では私は多くの座って行う仕事を抱えている。この問題を解決するための簡単な方法があれば良いと願っている。

重要語句
Am I the only one?「私だけ?」 itch「かゆくなる」 
butt「おしり」  slide「滑り台」
disease「病気」  symptom「症状」
lack of exercise「運動不足」  
make sense「わかる、納得する、つじつまが合う」
according to ~「〜によると」  article「記事」
blood circulation「血液循環、血流」  sedentary「座って行う」