”ローカル”と文化・ブランド価値の関係。ボローニャのDegustiBoメンバーへのインタビュー調査より「8.Not a Matter of Fame: Constructing the Local as Brand Value」by Elisa A. G. Arfini and Roberta Sassatelli in Italians and Food (#論文研究)
論文情報
Title:8. Not a Matter of Fame: Constructing the Local as Brand Value
Author(s): Elisa A. G. Arfini and Roberta Sassatelli
Source: Italians and Food edited by Roberta Sassatelli
Year:2019
URL:
https://www.amazon.it/Italians-Food-Roberta-Sassatelli/dp/303015680X
レビュー
テーマ
”ローカル”と文化・ブランド価値の関係。
ボローニャのDegustiBoメンバーへのインタビュー調査からの考察
著者
Elisa A. G. Arfini
Researcher at Università degli Studi di Milano, Dipartimento di Scienze Sociali e Politiche
Research interest: Gender Studies, Food studies
Roberta Sassatelli
Professor at Department of History and Cultures, University of Bologna
Research interest: consumer culture and its politics, cultural theory, gender studies and the sociology of the body, food studies, leisure studies and visual studies.
※Roberta Sassatelli教授は私の指導教官です
学術的位置づけ
Culinary heritage, food culture
ここから先は
ボローニャ大学博士「食の文化人類学×デジタル」研究
ボローニャ大学歴史文化学部博士課程「Cultural Heritage in Digital Ecosystem」の学生が、研究内容を共有…
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?