見出し画像

ブリスベンに移住して早くも9ヶ月も経ってr(英文あり)


みなさんお久しぶりです。有難いことに、まだたまに私の古い記事を読んでくれている方が居るみたいで、それならまたブログを更新しようかな。と思い立った今朝。

ふと、こっちに来てどれぐらいの月日が経ったのだろうかと考えていたら
まさかの、9、9ヶ月。早い。早すぎる。

私は何をしてるかと言いますと、絶賛まだまだ専業主婦です。
最初の半年はビザの関係で働くことが出来なかったのですが、新しいビザになってからは職探しをしていました。

でも、なんか人生ってほんとに思ってる通りにいかないもんですよね。
私の計画では今バリバリに働いてる予定だったんですが、予定は未定。
仕事が見つかりません。その仕事の見つからなさに気持ちが完全に沈んで。。。。

今は趣味のポッドキャストと家事をこなしている日々です。
基本的に専業主婦向いてないんですよね、私。
だから早く仕事したい!!という思いと、毎回履歴書とカバーレター(自分の強みをレポートにしたやつ)を書き換えないといけないのが面倒くさい!の2つが常に葛藤しており、気づいたらもう2023年5月に突入している。というわけです。

キラキラした海外生活かと思いきや、やってること日本に住んでた時と変わってなくて、それも私のメンタルをぐちゃぐちゃにしている原因だな。と思ってます。

ということで、ブログを再開し、キラキラ海外生活!!ハート
ではなく、ギトギト海外生活ブログにでもしようかな。hahahaha

本日は近況報告で短めです。以上。

Hi, guys. long time no see.  It seems somebody eles still read some my blog (thank you so much) so that I could restart blogging again.

I was wondering how long have i been here and guess what it’s been for 9 months. time flies.

You guys wonder what I am doing these days.
Well, let me tell you I’m just doing house working kinda stuff.

At the beginning of 4 months, I wasn't able to work due to my visa. but since I've got a new visa I have been looking for a job.

Well, life is not easy. I thought I could get a job very easily on my plan. But I’m struggling with it. And it makes me depressed.

Currently, I do my podcast and house things mostly I think I am not the person who stays home all the time. so I am keen to work asap but also making my new resume and cover letter make me a couch potato. and then just realised it's already in May 2023!!!

I thought I could live a photogenic life but in reality, is just the same as I lived in Japan, which makes me feel in the mood too.

Well, thank you for reading through my blog with my little funny English this is really good practice for my writing skill. ill keep updated on my daily life.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?