見出し画像

How UX is Transforming Content UX がコンテンツを変えている方法

How UX is Transforming Content
UX がコンテンツを変えている方法

Fawn Damitio, Juniper Networks
February 1, 2020
ジャニパーネットワーク社、フォウン ダミテイオ著
2020年2月1日
How people learn and consume information is swiftly changing and we, as technical communicators, must adapt. This article explores changes over the past decade in how people live and think, how these changes impact our role as technical communicators, and how UX and a modernized approach to content can help us thrive in this new world.
人々が情報を学んで、そして消費する方法は速く変化しています、そして我々は、技術伝達者として、順応しなくてはなりません。 人々がどのように住んで、そして考えるか、これらの変化がどのように技術伝達者として我々の役割に影響を与えるか、そして UX とコンテンツへの近代化された接近がどのように我々がこの新しい世界で繁栄するのを手伝うことができるかについて、この記事はこれまでの10年間の変化を探究します。
I came to learn about content design and the changing brain almost by accident. It came up as part of an initiative I was taxed with to transform Juniper Network’s online help. The leadership team had been trying to create something more effective than traditional help but, inevitably, one of the more important, “core” software features would be pushed up in priority over our documentation features. Efforts to improve the content design were always halted.
私はほとんど偶然にコンテンツ設計と変化する脳について学ぶことになりました。 それはジャニパーネットワークのオンラインヘルプを変えるために私には重い負担をかけられたイニシアティブの一部として生じました。 指導チームは伝統的なヘルプよりいっそう効果的な何かを作ろうとしていました、しかし、必然的に、いっそう重要な、「コア」ソフトウェア機能の1つは、どうしても我々のドキュメンテーション機能の上に優先度で押し上げられるのでした。 コンテンツ設計を改善する努力は常に止められました。
It was then that leadership realized that in order to improve content design in the software, we would need our own UX designers and UI developers.
指導体制がソフトウェアでコンテンツ設計を改善するために、我々が我々自身のUXデザイナーと UI デベロッパーを必要とするであろうことを悟ったのはその時でした。
At the time that I was hiring a UX designer, I had a vague impression of what they did. I knew that they knew about usability, had some background in computer science and graphics, and could create wireframes. What I didn’t realize was that having a UX designer on our team would not only help us transform our online help but it would also bring our team to see content from a different perspective.
私がUXデザイナーを雇っていた時に、私は彼らがすることに、はっきりしない印象を持っていました。 私は彼らが使いやすさについて知っていることや、コンピュータサイエンスや図形処理で若干の経歴を持っていること、そしてワイヤフレームを作成することができるであろうことは知っていました。 私が認識してなかったものは我々のチームでUXデザイナーを持っていることはただ我々が我々のオンラインヘルプを変える助けとなるだけでなく、それは同じく我々のチームを異なった見方からコンテンツを見る気にさせるものだと言うことでした。

ここから先は

7,318字

¥ 100

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?